Bombetrussel mot Widerøe

Bombetrussel mot Widerøe (Bodø/Oslo 22. april 2002) Widerøe mottok litt over kl 1900 i kveld en bombetrussel, som ble ringt inn til selskapets agent i Sørkjosen i Troms. Trusselen var ikke rettet mot noe bestemt fly. Saken er meldt til politiet. Widerøe har 24 fly i trafikk i kveld, og alle blir undersøkt før de får fly videre. Fly som var i lufta da trusselen ble ringt gikk til sitt bestemmelsessted, der de ble undersøkt. Passasjerene må regne med noen forsinkelser utover kvelden. Det er ikke første gang Widerøe mottar en slik generell bombetrussel. En tilsvarende melding ble ringt inn i oktober i fjor. Innringeren ble etter kort tid identifisert av politiet som en kvinne i mental ubalanse. Widerøe er Nordens største regionale flyselskap, med en omsetning på 1,8 milliarder kroner og med 1,4 millioner passasjerer. Widerøe's Flyveselskap ASA opererer 27 fly av typen Dash 8 som trafikkerer 35 flyplasser i Norge og 6 i utlandet. Selskapet har 1200 medarbeidere. I oktober i fjor ble Widerøe tildelt sølv i konkurransen om å være Europas beste regionale flyselskap. Anbudsruter på kortbanenettet utgjør i dag rundt halvparten av Widerøes virksomhet. Den sterkeste veksten de siste årene har kommet på kommersielle ruter i Sør-Norge og til utlandet. Dette nettet omfatter ruter som går til og fra Torp ved Sandefjord til København, Stockholm, Bergen, Stavanger og Trondheim, samt Oslo- Gøteborg, Oslo-Billund, Stavanger-Aberdeen, Stavanger-Newcastle og Bergen-Stavanger. SAS er majoritetseier i Widerøe, og selskapene har et nært samarbeid. For flere opplysninger, kontakt informasjonsdirektør Martin Lohne, tlf. 67116112/90548547. Widereøes internettadresse er: www.wideroe.no ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/18/20031118BIT01370/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/18/20031118BIT01370/wkr0002.pdf