Europas mest punktlighet

Widerøe har overtatt som Europas mest punktlige flyselskap.

For andre måned på rad feide Widerøe alle andre flyselskap av banen med Europas beste punktlighet. I desember toppet Widerøe statistikken igjen. 84 prosent av alle flyvningene til Widerøe var på tid i henhold til registreringsdatabasen Flightstats.com. En fjær i hatten til alle medarbeiderne i Widerøe. - På absolutt hele rutenettet klarer vi å levere god kvalitet. Ekstra gøy er det at et selskap som flyr over og rundt polarsirkelen klarer å slå et stort flyselskap i Spania.Selv om godt vær på hele vårt rutenett har hjulpet godt på statistikken viser dette at vi holder stor fokus på å få flyene i luften på rutetid. I tillegg til et robust driftsapparat og ansatte som gjør en fenomenal innsats, sier informasjonssjef i Widerøe Siw Sandvik. I fjor var SAS ved flere anledninger rangert som mest punktlig i Europa. Nå er det imidlertid Widerøe som har overtatt tronen. De ferske tallene fra Flightstats.com viser at alle ankomstene til Widerøe var innenfor 84 prosent i desember. På andre plass kom Vueling Airlines – 83 prosent, tredjeplassen tok Tyrolean Airways – 83,4 prosent.SAS kom denne måneden på syvendeplass med 78 prosent. Widerøe flyr på 35 flyplasser i Norge og flyr under tildels tøffe værforhold.Fint vintervær både i november og desember var svært fordelaktig,noe som bidro til den gode statistikken.