Mange reiser til Gotland

Allerede kommende lørdag starter Widerøe årets første tur til Visby på Gotland. I år som i fjor har Widerøe’s sommerrute til Gotland slått svært godt an i det norske feriemarkedet. I juli er over 70 prosent av setene fra Oslo allerede solgt, og fra Torp til Gotland er halvpartene av setene fulle.

Gotland er et sommerreisemål med fokus på aktiviteter og kultur. Med mange soldager, flotte strender og gode bademuligheter er Gotland et spennende alternativ til tradisjonelle sydenturer. Lave priser, og en tidtabell som både gir mulighet til kortere helgeturer og uketurer, betyr mye for ferierende nordmenn. -- Den som leker med planer om å besøke sommerparadiset bør ikke vente for lenge. Selskapet tilbyr priser fra 1134,- kroner tur/retur inklusive alle avgifter fra Torp, og fra Oslo til Gotland 1369,- kroner tur/retur, sier markedssjef Robert Arvidsson i Widerøe. Selskapet har valgt å fly direkte fra Oslo til Visby på Gotland i perioden fra 18. juni til 13. august til Gotland, onsdager og lørdager. Fra Sandefjord på lørdager i perioden 2.juli – 13.august. Rutene blir fløyet med 50-seters Dash 8-300. Gotland er Sveriges største øy med rundt 66.000 innbyggere; en sommerøy som lenge har lokket reiseglade nordmenn, både barnefamilier og historisk interesserte. Gotlands stolthet, middelalderbyen Visby er oppført på FNs verdensarvliste, slik Røros også er det, og byen markedsfører seg i sommerhalvåret nettopp med sin gamle historie som en kulturby, med særlig vekt på teater og musikk. Den første uken i august arrangeres årlig en middelalderfestival i Visby, og ellers er Gotland et eldorado for fiskeentusiaster og syklister. I tillegg til Gotland tilbyr Widerøe sommerruter til Shetland. Widerøes spesielle sommerruter er ledd i selskapets langsiktige satsing på stadig flere direkteruter mellom Norge og interessante destinasjoner i Nord-Europa.