Ny viseadministrerende direktør i Widerøe

Ny viseadministrerende direktør i Widerøe (Bodø/Oslo 30.oktober 2002) Økonomidirektør Lars Kobberstad er utnevnt til viseadministrerende direktør i Widerøe. Dette er en nyopprettet stilling og funksjon i selskapet. Viseadministrerende direktør skal bistå administrerende direktør Per Arne Watle. Kobberstad vil også være stedfortreder for Watle samtidig som han fortsetter i sin nåværende funksjon. Kobberstad tiltrer i sin nye stilling 1. november. Widerøe er Nordens største regionale flyselskap, med en omsetning på 1,8 milliarder kroner og med 1,4 millioner passasjerer. Widerøe's Flyveselskap ASA opererer 27 fly av typen Dash 8 som trafikkerer 35 flyplasser i Norge og 6 i utlandet. Selskapet har 1200 medarbeidere. I oktober i fjor ble Widerøe tildelt sølv i konkurransen om å være Europas beste regionale flyselskap. Anbudsruter på kortbanenettet utgjør i dag rundt halvparten av Widerøes virksomhet. Den sterkeste veksten de siste årene har kommet på kommersielle ruter i Sør-Norge og til utlandet. Dette nettet omfatter ruter som går til og fra Torp ved Sandefjord til København, Stockholm, Bergen, Stavanger og Trondheim, samt Oslo- Gøteborg, Oslo-Billund, Stavanger-Aberdeen, Stavanger-Newcastle, Bergen- Stavanger og Trondheim -København. SAS er majoritetseier i Widerøe, og selskapene har et nært samarbeid. For flere opplysninger, kontakt adm.dir. Per Arne Watle 67116005/91395689 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/18/20031118BIT01620/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/18/20031118BIT01620/wkr0002.pdf