Sommerruter med Widerøe til Gotland

(Bodø 1.februar 2006) Widerøe gjentar suksessen fra sommeren 2005 når selskapet igjen setter opp sommerrute fra Oslo til Gotland. Selskapet starter 17. juni med to ukentlige avganger med 50-seters Dash 8-300.

- I fjor ble Widerøe’s sommerrute til Gotland svært godt mottatt i det norske feriemarkedet. I begynnelsen av juli var over 70 prosent av setene fra Oslo allerede solgt. Det viser at ruten er svært populær, så dersom noen har planlegger om å besøke Gotland med fly i sommer gjelder det å være tidlig ute med å bestille billetter, sier informasjonsdirektør i Widerøe Richard Kongsteien. Ruten skal flys på lørdager i perioden 17. juni til 1. juli, og deretter frem til 12. august med ytterligere en avgang på onsdager. Prisene starter på 490 kroner én vei. Gotland er et sommerreisemål med fokus på aktiviteter og kultur. Med mange soldager, flotte strender og gode bademuligheter er Gotland et spennende alternativ til tradisjonelle sydenturer. Lave priser, og en tidtabell som både gir mulighet til kortere helgeturer og uketurer, betyr mye for ferierende nordmenn. Gotland er Sveriges største øy med rundt 66.000 innbyggere; en sommerøy som lenge har lokket reiseglade nordmenn, både barnefamilier og historisk interesserte. Gotlands stolthet, middelalderbyen Visby er oppført på FNs verdensarvliste, og byen markedsfører seg i sommerhalvåret nettopp med sin gamle historie som en kulturby, med særlig vekt på teater og musikk. Den første uken i august arrangeres årlig en middelalderfestival i Visby, og ellers er Gotland et eldorado for fiskeentusiaster og syklister.