Streikefaren over i Widerøe

Meklingen mellom de kabinansatte og Widerøe førtetidlig i dag morges til enighet. Dermed er streikefaren over i Widerøe, og alle fly fortsetter å gå som normalt.

Partene er enige om en ny kollektivavtale for Widerøes kabinansatte, etter at Riksmeklingsmann Dag Nafstad la fram en skisse til løsning ved femtiden i dag morges. Partene hadde i utgangspunktet frist til midnatt til å komme til enighet, men fortsatte på overtid.

- Jeg er glad for at vi klarte å komme til enighet med våre kabinansatte, sier Widerøes aministrerende direktør Lars Kobberstad. Avtalen vi nå har sikrer vilkårene til våre ansatte, uten at det går utover vår konkurransekraft, sier Kobberstad.

For ytterligerer informasjon kontakt kommunikasjonsdirektør Richard Kongsteien, tlf 95714011.