Widerøe flyr direkte Bergen - Edinburgh

Mandag 27. mars åpner Widerøe direkteruten mellom Bergen og Edinburgh. Det blir fire ukentlige rundturer med 50-seters Dash 8-300 med billettpriser helt ned til 548 en vei. Ruten blir fløyet på mandag, onsdag, fredag og søndag.

- Den nye ruten til Edinburgh er en del av selskapet satsing på ruter fra Vestlandet til Storbritannia. Edinburgh er en spennede destinasjon i Skottland, både for forretningsreidende og fritidsreisende. Byen har gode shoppingmuligheter og et rikt natteliv, og det er kort vei til golf, fiske og flotte naturopplevelser, forteller informasjonssjef Siw Sandvik i Widerøe. Ruten blir fløyet på mandag, torsdag og lørdag. Direkterutene fra Bergen får gode forbindelser fra andre flyplasser i Norge. Passasjerer som reiser med Widerøe til utlandet nyter godt av SAS gruppens Euro Bonus system.