Widerøe flyr som normalt

Widerøes avganger går som planlagt etter at selskapet satte alle fly av typen Q 400 på bakken lørdag kveld. Selskapet har satt inn all den reservekapasitet som er, dermed unngår selskapet mange avlyste avganger.

- Vi jobber nå med innleie av andre flyselskaper i dagene fremover slik at våre reisenede ikke blir rammet av at fire av Widerøes fly er satt på bakken, sier informasjonssjef i Widerøe Siw Sandvik. – Flyene vil bli stående på bakken inntil vi vet hva som skjedde i København lørdag kveld.
I dag er kun en rundtur mellom Bergen og Tromsø innstilt samt en rundtur mellom Svaanger og Torp avlyst.
Widerøe har 4 fly av typen Dh8 –Q400 som opererer i Norge. Selskapet vil fortløpenede oppdatere Widerøes nettside. På wideroe.no kan du på funksjonen ”fly i rute” sjekke status på din avgang.