Widerøe starter direkterute mellom Tromsø og Bergen

I sommer gjør Widerøe det enklere å reise mellom Nord-Norge og Vestlandet. I perioden 2. juli – 13. august flyr vi direkte mellom Tromsø og Bergen. Ruten vil bli fløyet seks dager i uken med våre nye, raske Dash 8-Q400 med 76 seter.

- I mange år har det ikke vært direkteforbindelse mellom Nord-Norge og Vestlandet og det er derfor gledelig å kunne gi de reisende en direkterute på denne strekningen, forteller informasjonssjef Siw Sandvik som også legger til at Dash 8 Q400 er et raskt og velegnet fly. Med en flytid på 2 timer og 30 minutter får de reisende en betydelig tidsbesparelse i forhold til alternative reiser med flybytte underveis. I tillegg gir direkteruten også rask forbindelse med Hammerfest og flere av våre andre destinasjoner i Finnmark. Det vil også være gode kombinasjonsmuligheter med hurtigruten både i Bergen og i Tromsø. Direkteruten til Bergen får avgang fra Tromsø kl 13.55 daglig unntatt lørdag. Fra Bergen blir avgangstiden kl 10.55 daglig unntatt mandag/lørdag, og kl 09.15 mandager. Widerøe tilbyr åpningspriser fra 350 kroner én vei dersom du bestiller innen 30. april på wideroe.no.