Widerøe tilbake på Andenes

Widerøe skal betjene flyrutene til og fra Andenes fra 1. april i år. Det er klart etter at Samferdselsdepartementet i dag offentliggjorde at Coast Air har meddelt at de ikke har til hensikt å fullføre anbudskontrakten på Andenes. Departementet vil med denne bakgrunn ta sikte på å overføre kontrakten til Widerøe.

- Vi er svært glade for å kunne komme tilbake til Andenes igjen. Vi har på kort varsel sett på muligheten for å fly på disse strekningene. Og ved å utnytte våre ressurser enda bedre kan vi tilby de reisende et godt flytilbud, sier administrerende direktør Per Arne Watle.

Widerøe overtar rutene med de samme økonomiske vilkår som Coast har hatt. Ruteprogrammet er foreløpig ikke helt på plass, men det vil i hovedsak være en videreføring av det programmet selskapet fløy inntil 1. april i fjor. Widerøe vil oppfylle alle krav til anbudet.

-Nå tar vi sikte på å snu den negative trafikkutviklingen som har vært på Andenes det siste året. Et bedre rutetilbud kombinert med priser som starter på Kr. 300,- skal sørge for ny vekst i dette markedet, uttaler Watle.