Aspiro signerer ny intensjonsavtale for musikkstreamingtjeneste i Benelux

Aspiro har i dag signert en intensjonsavtale med en ny partner i ett av Benelux-landene, for en egen versjon av den suksessrike musikkstreamingtjensten WiMP. Vilkårene i den endelige avtalen vil kunne gi Aspiro en omsetning i størrelsesorden SEK 8 til 30 millioner over en periode på fire år.

Aspiro forventer å lansere med den nye partneren innen 3-6 måneder.

"Aspiro er ute etter å få ut WiMP i nye markeder, og selv om vår hovedstrategi er å lansere med WiMP-varemerket direkte til konsument, er vi også fleksible overfor partnere som ønsker å bruke sitt eget varemerke. Denne avtalen kan generere en betydelig vekst for oss", sier administrerende direktør i Aspiro Gunnar Sellæg.

WiMP vokser raskt, og hadde ved utgangen av juni over 300.000 betalende brukere i fire land, opp fra 100.000 ved årets start. 700 000 norske Canal Digital-kunder kan nå også få WiMP inkludert i sitt tv-abonnement. WiMP er tilgjengelig i Norge, Sverige og Danmark, og i Portugal under et annet varemerke. WiMP fokuserer på å hjelpe brukerne å finne fram i det enorme musikkbiblioteket med millioner av sanger. WiMP ble i juli valgt til verdens beste musikktjeneste ved Meffy Awards i London.

Aspiro rapporterer regnskap for tredje kvartal den 10 november.

Dette er informasjon som Aspiro AB (publ) skal publisere i henhold til svensk lov om børs og clearingvirksomhet og eller lov om handel med finansielle instrumenter. Informasjonen ble offentliggjort 3. november kl 08:30.

For mer informasjon, vennligst kontakt: Kristin Castillo Eldnes, IR- og informasjonssjef i Aspiro, +47 908 07 389, kristin.eldnes@aspiro.com eller Gunnar Sellæg, administrerende direktør i Aspiro, +47 901 81 528, gunnar.selleg@aspiro.com .

Om Aspiro
Aspiro har en unik posisjon som verdens eneste leverandør av komplette TV- og musikkstreamingtjenester for partnere som ønsker å sette sitt eget varemerke på tjenesten. Aspiro leverer også musikkstreamingtjensten WiMP direkte til forbrukerne på utvalgte markeder. Aspiro har over ti års erfaring innen mobilteknologi og detaljhandel i Nord-Europa, og leverer tjenester til partnere over hele verden som Deutsche Telekom, Telenor, 3, TeliaSonera, BBC, Entel og Canal Digital. Aspiro er notert på Nasdaq OMX Nordic Exchange Stockholm.