Ny administrerende direktør i WiMP

Andy Chen tiltrer i dag som ny administrerende direktør for musikktjenesten WiMP. Chen kommer fra stillingen som adm.dir. i Preview Networks i København og innehar også en rekke styreverv i selskaper innen teknologi- og mediesektoren. Han har også bakgrunn fra ledende stillinger i globale medieselskaper som MTV og Viacom.

Chen er amerikansk statsborger med lang ledererfaring fra den digitale mediebransjen. Gjennom hans tid i Preview Networks utviklet selskapet seg til å bli en av Europas største digitale innholdsdistribusjonsplattformer og nettverk for markedsføring, PR og reklamevideoinnhold. I tillegg har Chen vært en vellykket investor i flere oppstartsselskaper i USA og Europa, og fungert som rådgiver og styremedlem til internasjonale venture capital investorer, samt offentlige Fortune 500 selskaper.

”Jeg er beæret og glad for å bli med på laget. Det er mye fart og forandringer i musikkstreamingmarkedet og jeg ser frem til å utnytte WiMPs sterke team og unike posisjon til å konkurrere mot noen av de største aktørene i bransjen. I Norge har WiMP en veldig sterk posisjon og jeg gleder meg til å ekspandere videre i vårt hjemmemarked," sier Chen.

"Styret er entusiastiske til å ha tiltrukket seg en profesjonell av Andys kaliber til å lede WiMP- teamet. Med sin enorme erfaring fra digitale medier og sterke meritter i å bygge nye internett-selskaper, er vi sikre på at Andy vil levere betydelig verdi for selskapet. Vi forventer at WiMP fortsetter sin sterke vekst fremover og tror at Andy er den rette til å lede denne utviklingen”, sier Trond Berger, styreleder i WiMPs morselskap Aspiro AB.

Chen vil erstatte Espen Lauritzen som har fungert som midlertidig administrerende direktør siden mai 2012. Styret ønsker å takke Lauritzen for hans verdifulle bidrag til vekst og utvikling i WiMP i denne perioden.

For mer informasjon, vennligst kontakt: Kristin Castillo Eldnes, PR- og kommunikasjonssjef, kristin.eldnes@wimpmusic.com, +47 90 80 73 89

WiMP er en musikkstreamingtjeneste med fokus på å inspirere brukere til å finne ny musikk og gamle favoritter. Gjennom lokale redaksjoner i hvert land, gir WiMP daglige anbefalinger, tips og spillelister for enhver anledning. Den reklamefrie tjenesten er tilgjengelig på datamaskiner og mobiler, nettbrett og nettverksspillere.
Les mer på www.wimpmusic.com