• WiMP Music/

WiMP får internasjonal heder - Aspiro nominert til to priser i mobilverdens Oscar-utdeling i London

Finalistene i den åttende årlige Meffys-utdelingen i London er klare, og Aspiro er nominert i klassen for Beste Musikktjeneste for WiMP, og Beste TV- og videotjeneste, for sin multiplattform App. Vinnerne av den internasjonale mobilunderholdnings- og mediebransjeprisen kåres i London den 7. juli.

Meffys-finalistene er utvalgt etter fem dagers live bedømning av 40 eksperter fra bransjepresse, analyseselskaper og øvrig britisk presse. Finalistene representerer de mest innovative og suksessrike appene, tjenestene, innholdet, forretningsmodellene og teknologien fra hele verden. Det er fjerde år på rad at Aspiros TV-enhet er nominert til den prestisjetunge prisen, og andre år på rad at WiMP, som ble lansert i fjor, er nominert.

Meffys-vinnerne 2011 avdekkes på prisseremoniens gallamiddag som avslutter to dagers seminar for mobilbransjen.

”Denne anerkjennelsen fra den internasjonale bransjen er absolutt en bekreftelse for oss. Vi leverer innovative produkter med høy kvalitet, og Aspiro er på vei til å bli en ledende aktør innen musikk- og TV-streaming. Vi er i sterk vekst, og sikter på flere lanseringer allerede i år", sier Gunnar Sellæg, adm. dir. for Aspiro.

Øvrige nominerte i klassen for Beste Musikktjeneste er selskapene Hungama Mobile for Aircel MusicConnect, Omnifone for Sony’s Music Unlimited powered by Qriocity, Qatar Telecom for Backstage Mobile Music og Shazam. Fjorårets vinner var Shazam for “Shazam Encore”.

Øvrige nominerte i klassen for Beste TV & Videotjeneste er selskapene CBS Interactive for TV.com app, Orange for Cinéma Séries App, Saffron Digital for Media Hub and X2TV. Fjorårets vinner var CBS Mobile for ‘TV.com Android & iPhone Mobile’.

For mer informasjon kontakt: Kristin Castillo Eldnes, IR- og informasjonssjef, tlf. 90807389, e-post: kristin.eldnes@aspiro.com, Gunnar Sellæg, adm.dir, tlf. 901 81 528, gunnar.selleg@aspiro.com

Om Aspiro
Aspiro har en unik posisjon som verdens eneste leverandør av komplette streamingtjenester for TV og musikk til partnere som ønsker å bruke sitt eget varemerke på tjenesten. Aspiro leverer også musikktjenesten WiMP direkte til konsumenter i Norge, Sverige og Danmark. Aspiro har mer enn 10 års erfaring fra mobilteknologi- og handel i Nordeuropa og leverer til selskaper over hele verden slik som Deutsche Telekom, Telefónica O2, Telenor, 3, TeliaSonera, BBC, Aftonbladet, mBlox, TVNorge, Entel og VG. Aspiro er notert på Nasdaq OMX Nordiske Børs i Stockholm. Omsettingen for gjenværende virksomhet utgjorde i 2010 262 MSEK og selskapet har cirka 115 ansatte.