WiMP for Sonos

Denne uka får 450 000 skandinaviske medlemmer av Hi-Fi Klubben tilbud om å benytte en betaversjon av musikktjenesten WiMP for det trådløse musikksystemet Sonos. WiMP for Sonos inneholder hele det redaksjonelle innholdet fra WiMP, og gjør det enda enklere å høre på musikk i høy kvalitet over alt i huset.

Hi-Fi Klubben sender denne uka ut nyhetsbrev til sine medlemmer i Sverige, Danmark og Norge, som via Beta-programmet ”Sonos Sound Lab” i Sonos-spilleren kan bli betabrukere av WiMP for Sonos.

Sonos-brukere med WiMP kan enkelt bla i hele WiMP sitt redaksjonelle innhold med alt fra ferdiglagde spillelister for alle anledninger, anbefalte sanger og album, nyheter, topplister, albumlister og egne favoritter. Det har aldri vært enklere å spille musikk trådløst i ekte Hi-Fi-kvalitet hjemme!

”Med WiMP får Sonos-brukerne en mye rikere musikkopplevelse, der det blir enkelt og morsomt å finne noe å høre på for en hver situasjon. Noen vil kanskje danse rundt på rommet sitt til dagens hits, mens andre vil krype ned under et pledd i sofaen og høre på for eksempel redaksjonens spilleliste med rolige favoritter. Med WiMP på Sonos blir det dessuten enda enklere å få musikk for hele familien i hele huset,” sier Per Einar Dybvik i WiMP.

Med WiMP for Sonos kan brukere høre på musikk uten å ha datamaskinen i gang, og med Sonos Multi Room Music System blir det også lett å spille musikk i flere rom. Anlegget kan styres ved hjelp av Sonos egen fjernkontroll, eller ved å laste ned en fjernkontroll-app til iPhone, iPad eller Android-telefon. Man velger først hvilket rom man vil bruke, så kan musikkoppdagelsen starte.

Sonos-programvaren er automatisk og gratis oppdatert med tilgang til betaversjonen av WiMP fra i dag. Sonos-brukere som ikke har WiMP fra før kan registrere seg på www.wimp.no, der man også får 30 dager gratis bruk av tjenesten. WiMP koster ellers 99 kroner per måned.

Kunder som har WiMP inkludert i sitt TV-abonnement fra Canal Digital må oppgradere til premium for å få tilgang til å benytte tjenesten på Sonos og andre mobile enheter.

WiMP er i sterk vekst og har over 350 000 betalende brukere i fire land, opp fra 100 000 ved årsskiftet. 700 000 norske Canal Digital-kunder får også tilbud om WiMP inkludert i sitt tv-abonnement. WiMP er tilgjengelig i Norge, Sverige og Danmark, samt i Portugal under et annet varmerke og lanseringer planlegges blant annet i Tyskland, Irland og Benelux. WiMP fokuserer på å hjelpe brukerne å finne fram i det enorme musikkbiblioteket med millioner av låter. WiMP ble i juli kåret til verdens beste musikktjeneste på Meffy Awards i London.

For mer informasjon kontakt: Kristin Castillo Eldnes, IR- og informasjonssjef Aspiro, tlf. 90807389, kristin.eldnes@aspiro.com

WiMP er en norsk musikkstreamingtjeneste levert av Aspiro og Platekompaniet. WiMP er fri for reklame, og er basert på betaling – for å sikre inntekter også til artister, rettighetshavere og musikkselskap. WiMP legger vekt på å ha en aktiv og lokal redaksjon som blant annet produserer anbefalinger og spillelister. Det er også et mål å være best på norsk musikk. WiMP er tilgjengelig i ulike versjoner for datamaskin, mobil, nettbrett og nettverksradio. Les mer på
www.wimp.no