WiMP lanseres på Sonos

Musikktjenesten WiMP lanseres i dag for brukere av Sonos Wireless HiFi System i Skandinavia. WiMP for Sonos inneholder hele det redaksjonelle innholdet til WiMP og gjør det enda enklere å høre på musikk i høy kvalitet over alt i huset.

WiMP var den første tjenesten i verden som kjørte i beta i nye Sonos Labs, der den har vært siden desember i fjor. Tjenesten har blitt en suksess med et vesentlig antall brukere allerede i gang med å lytte til en stor mengde musikk hjemme med WiMP på Sonos.

“Vi er veldig glade over å gjøre WiMP tilgjengelig for våre brukere i Skandinavia – deres fokus på lydkvalitet og det rikholdige redaksjonelle innholdet med smart funksjonalitet gjør WiMP til en utmerket partner for Sonos”, sier Ian Barnett fra Sonos Skandinavia.

Sonosbrukere med tjenesten kan enkelt bla gjennom hele det redaksjonelle innholdet i WiMP med alt fra ferdiglagde spillelister for alle anledninger, anbefalte låter og album, nyheter, topplister, albumlister og favoritter. Det har aldri vært enklere å spille musikk trådløst i skikkelig HiFi-kvalitet hjemme!

”Kombinasjonen WiMP og Sonos gir brukere en mye rikere musikkopplevelse i hjemmet. Med redaksjonens tips og anbefalinger lettilgjengelig i alle rom via Sonos kan hele familien oppleve den musikken som passer dem,” sier Per Einar Dybvik i WiMP.

Med WiMP for Sonos kan brukere høre på musikk uten å ha datamaskinen i gang, og med Sonos WireLess HiFi System er det også enkelt å spille musikk i flere rom. Systemet kan kontrolleres ved hjelp av en gratis fjernkontrollapp for iPhone, iPad eller Adroid. Du velger bare først hvilket rom du vil bruke det i, før musikkopplevelsen kan starte.

Fra i dag er WiMP tilgjengelig i menyvalget “More Music” på alle Sonos fjernkontroller, uten at noen oppdatering er nødvendig. Sonosbrukere som ikke allerede har WiMP kan registrere seg på wimp.no, wimp.dk eller wimpmusic.se, der de også får 30 dager fri bruk av tjenesten. WiMP koster ellers 99 kroner per måned.

WiMP vokser raskt og har over 350 000 brukere i fire land, opp fra 100 000 i starten av 2011. WiMP er tilgjengelig i Norge, Sverige og Danmark, Tyskland i beta og i Portugal under et annet varemerke. WiMP forbereder lansering på flere nye markeder. WiMP fokuserer på å hjelpe brukere å finne fram i det gigantiske musikkutvalget som er tilgjengelig via streaming. WiMP ble kåret til verdens beste musikktjeneste på Meffy Awards i London i fjor.

Last ned pressebilde WiMP på Sonos her

For mer informasjon vennligst kontakt: Kristin Castillo Eldnes, IR- og informasjonssjef Aspiro / WiMP, tel. 90807389, kristin.eldnes@aspiro.com

WiMP er en norsk musikkstreamingtjeneste levert av Aspiro og Platekompaniet. WiMP er fri for reklame, og er basert på betaling – for å sikre inntekter også til artister, rettighetshavere og plateselskap. WiMP legger vekt på å ha en aktiv og lokal redaksjon som blant annet produserer anbefalinger og spillelister. Det er også et mål å være best på norsk musikk. WiMP er tilgjengelig i ulike versjoner for datamaskin, mobil, nettbrett og digitale stereoanlegg. Les mer på www.wimp.no