WiMP og Music Box til topps i App Store i Danmark og Portugal

Den norskutviklede musikktjenesten WiMP gikk lørdag til topps i iTunes App Store både i Danmark og Portugal, sistnevnte der varemerket Music Box brukes.

Ubegrenset tilgang til millioner av låter, når som helst og hvor som helst, har raskt blitt førstevalget blant abonnementstjenester også i disse landene og teknologiselskapet Aspiro er på vei til å bli en ledende aktør på det voksende markedet.

Per Einar Dybvik, sjef for Aspiro Music forklarer: “Vi fokuserer på å være best på lokal musikk, først med nyheter og at vår tjeneste skal være den enkleste å bruke. Dette sammen med fleksibilitet i forhold til at vi kan levere vårt varemerke WiMP, eller la operatører og bredbandsselskap bruke sitt eget varemerke begynner nå å gi uttelling. At vi når førsteplassen i App Store i to land på samme dag er veldig inspirerende, både for Aspiro og for musikkstreaming generelt.”

WiMP leveres i Norge av Aspiro og Platekompaniet i samarbeid med Telenor, og i Danmark av Aspiro og Telenor. Music Box er varemerket Portugal Telecom bruker i sine kanaler TMN, Sapo og Meo, og er en white label-tjeneste levert av Aspiro.

For mer informasjon, kontakt:

Kristin Breivik Eldnes
IR- og informasjonssjef Aspiro
e-post:
kristin.eldnes@aspiro.com

Per Einar Dybvik
Leder for Aspiro Music
e-post: per.einar.dybvik@aspiro.com

WiMP er en norsk streamingtjenste levert av Aspiro og Platekompaniet i samarbeid med Telenor. WiMP er fri for reklame, og er basert på betaling – for å sikre inntekter også til artister, rettighetshavere og plateselskap. WiMP legger vekt på å ha en aktiv og lokal redaksjon som blant annet produserer anbefalinger og spillelister. Det er også et mål å være best på norsk musikk. WiMP er tilgjengelig i ulike versjoner for PC, Mac, iPhone, Android samt Logitech Squeezebox. Les mer på www.wimp.no