WiMP tester ny åpen webspiller og tilbyr spennende nyheter

Fra i dag kan du teste musikktjenesten WiMP direkte i nettleseren , og helt uten å registrere konto . WiMP åpner en betaversjon av den nye web spilleren , som også inneholder en rekke nyheter . I tillegg til et design som gjør det enda enklere å finne fram i den gigantiske musikk atalogen på over 25 millioner låter , får brukerne også tilgang til musikkvideoer , en ny spilleliste seksjon og sin personlige profil i tjenesten .

Den nye web spilleren er tilgjengelig direkte i nettleseren på play.wimpmusic.com og krever ingen installasjon . Spilleren l anseres i en betaversjon , og er åpen for spilling opp til 30 sekunder av låtene uten at registrering av konto er nødvendig. Hvis du allerede er WiMP-bruker er det bare å logge inn og spille .

WiMP presenterer video

I mai lanserte WiMP sin egen videokanal i Android -klienten . I den nye web spilleren finnes også musikk video i HD hver artist side .

"Musikk fortjener den beste lydkvaliteten , som vi har i WiMP , men musikk er også mye mer enn lyd . WiMP gir deg tilgang til alle musikkvideoene fra plateselskapene , og vi vil også investere i både vårt eget innhold fra WiMP Live  Sessions og videomaterial fra andre partnere . A lt med ambisjoner om å tilby våre brukere den ultimate musikkopplevelsen" , sier administrerende direktør i WiMP Music Andy Chen .

WiMP har lisensiert musikk videoinnhold fra alle de store musikkselskapene og mange små, totalt over 75.000 musikkvideoer .

Stilig ny spilleliste seksjon med musikk for alle anledninger

WiMP har fra starten av profilert en sterk redaksjonell profil, hvor nesten all musikk som vises i tjenesten er håndplukket av den norske musikkredaksjonen. Musikkredaktørene jobber hver dag for å gi brukerne de beste musikkopplevelsene fra alle hold og kanter , både geografisk og sjangermessig. Fra store amerikanske hits til norske perler, f ra klassikere til siste nytt o g fra Debussy til Donkeyboy . WiMP har også fokusert på albumet , med både anbefalinger , topplister og albumlister . Spillelister har naturlig nok også vært viktig , og i den nye versjonen av WiMP har nettopp denne delen fått seg en ansiktsløftning . Den nye spillelisten seksjonen er delt inn i stemninger og situasjoner der brukerne kan velge musikk for avslapning , fest , trening , romantikk , konsentrasjon eller middag på første nivå . De som ønsker å dykke enda lenger ned , kan også finne historiske lister , sesongsbaserte lister , medielister , topplister , gjestelister og hendelsesbaserte lister .

"Vi presenterer mange hundre spillelister i løpet av ett år, og møter nå behovet for å vise fram de mest relevante listene i hver kategori . I tillegg introduserer vi en fast spilleliste til hver situasjon som vil oppdateres ukentlig og som gjør det svært lett å finne god musikk enten du skal slappe av eller er på farten," sier Sveinung Rindal, global redaktør i WiMP Music.

Bygg din musikksamling med personlig profil
En annen ny funksjon er muligheten til å opprette en personlig profil , legge til fornavn, etternavn og bilde. Profilsiden viser også musikksamlingen din , både musikk lagret som favoritter og spillelister du har opprettet er samlet på én side .

"Slik kan du administrere all musikken din på ett sted og bygge din egen platesamling," sier Rindal.

A nnet snacks i den nye versjonen:
- Enklere navigasjon med undermenyene Nyheter , Anbefalt , topp og norsk , både innenfor album , låter og spillelister .
- Søkefunksjonen husker dine siste søk , slik at du ikke trenger å skrive dem inn på nytt .
- Finpussede sjanger sider .
- Det er enda enklere å dele musikk fra tjenesten med andre.

For mer informasjon kontakt: Kristin Eldnes, PR- og kommunikasjonssjef, kristin.eldnes@wimpmusic.com , +47 908 07 389.

WiMP er en musikktjeneste med HiFi-lydkvalitet og den første og eneste multimedietjenesten med integrert redaksjonelt innhold, musikkmagasin og video. Med lokale redaksjoner i hvert land gir WiMP daglige anbefalinger, tips og spillelister for enhver anledning. Tjenesten er tilgjengelig på mobil, nettbrett, nettverksspillere og datamaskiner. Les mer på www.wimp.no eller www.wimpmusic.com .