WiMP vant Meffys 2011 for beste musikktjeneste

Den norske musikktjenesten WiMP ble i går kveld kåret til vinner av Meffys i klassen for beste musikktjeneste. Den internasjonale prisen for mobilt innhold og -handel ble feiret på den årlige gallamiddagen i Covent Garden i London. Etter WiMP sin suksess i Skandinavia, og over 300 000 betalende brukere så langt, forbereder Aspiro nå for ytterligere lanseringer i nye land senere i år.

WiMP ble kåret til vinner av den prestisjetunge Meffys-prisen, som profilerer de nyeste innovative musikktjenestene som utnytter den mobile plattformens unike egenskaper og gir en rimelig og god brukeropplevelse. WiMP møtte dommernes kriterier; en tjeneste som tilfredsstiller forbrukernes umettelige etterspørsel etter å oppdage, dele og få tilgang til musikk, samtidig som den demonstrerer en klar og bærekraftig forretningsmodell. De vi ktigste faktorene for juryens valg var innovasjon - teknisk, kreativ eller kommersiell, oppnåelse av opprinnelig mål, mobilitet, tilgjengelighet og brukervennlighet på tvers av flere plattformer, kvalitet, kvantifiserbare forretningsmessige fordeler og bevist suksess i markedet.

"Vi er veldig glade og stolte over å motta anerkjennelse fra Meffys dommerpanel, og ser nå frem til å bringe WiMP ut til mange nye brukere i våre eksisterende og nye markeder. Ubegrenset tilgang til millioner av sanger, med lokale redaktører og smart funksjonalitet for å veilede brukerne gjennom det enorme musikkbiblioteket har vært en suksess så langt, "sier administerende direktør i Aspiro Gunnar Sellæg.

Meffys finalister ble valgt ut over fem dagers live-utvelgelse av eksperter fra 40 britiske medier, bransjemedier og analytikere.  Øvrige nominerte i klassen for beste musikktjeneste var Hungama Mobile for Aircel MusicConnect, Omnifone for Sonys Music Unlimited powered by Qriocity, Qatar Telecom for Backstage Mobile Music og Shazam.

Aspiro var også nominert i klassen for beste TV-og videotjeneste for sin Multi Plattform App.

For mer informasjon, vennligst kontakt: Kristin Castillo Eldnes, IR- och informasjonssjef, Tel: 908 07 389, e-post: kristin.eldnes@aspiro.com , Gunnar Sellæg, adm.dir., 901 81 528, e-post: gunnar.selleg@aspiro.com

WiMP er en norsk musikkstreamingtjeneste levert av Aspiro og Platekompaniet i samarbeid med Telenor. WiMP er fri for reklame, og er basert på betaling – for å sikre inntekter også til artister, rettighetshavere og plateselskap. WiMP legger vekt på å ha en aktiv og lokal redaksjon som blant annet produserer anbefalinger og spillelister. Det er også et mål å være best på norsk musikk. WiMP er tilgjengelig i ulike versjoner for datamaskin, mobil, nettbrett og nettverksradio. Les mer på www.wimp.no