Wincor Nixdorf og Pedab Group AB signerer samarbeidsavtale om kassasystem i Norden

Report this content

Wincor Nixdorf, eksperter på transaksjoner og betalinger, innleder et samarbeid med IT-distributøren Pedab. Partneravtalen innebærer at Pedab skal selge hele porteføljen med Wincor Nixdorfs kassasystemer (POS) via sine forhandlere til detaljhandelen i Norden. Samarbeidet medfører at også mindre butikker og kjeder får tilgang til kvalitetsprodukter til en rimelig pris og med god lokal support.

Partneravtalen med Pedab innebærer at vi utvider vår målgruppe i Norden med et økt fokus på å hjelpe forhandlere som jobber med små og middels store detaljhandelsforretninger i deres digitale transformasjon. Pedab har lang erfaring med detaljhandelen, og god dekning i de fire nordiske landene. Med sine lokale lagre kan de raskt levere også mindre volumer, sier Jerker Rustan, General Manager Retail Nordic hos Wincor Nixdorf.

Wincor Nixdorf i Norden har tidligere kun solgt direkte, mens foretaket har et utbygd partnernettverk i Tyskland og andre deler av Europa. Nå utvides partnerprogrammet til også å gjelde for Norden, og Pedab blir Wincor Nixdorfs første nordiske distributør.

De to siste årene har foretakene samarbeidet om pantemaskiner, dermed var distributøravtalen et naturlig neste steg.

Det tidligere samarbeidet har fungert bra og vi vet at Wincor Nixdorfs produkter holder høy kvalitet. Wincor Nixdorf er rangert som nummer tre på POS globalt, med 1,5 millioner installerte løsninger verden over og store kunder i Norden. Den nye avtalen gjør at Pedab kan komplettere vår produktportefølje med flere varemerker. Det er også positivt for våre forhandlere og gir oss mulighet til å vokse sammen, sier Jesper Bartholdson, CEO hos Pedab.

Jerker Rustan, General Manager Retail Nordic

Wincor Nixdorf

Telefon: +46 (0)70 247 67 27

E-post: jerker.rustan@wincor-nixdorf.com