Ny byråledar-duo tar över snabbväxande byrå

Brand Experience Scandinavia AB förstärker – och rekryterar Nils Ludvig Kulling från Just Cruzin Production som han etablerat och byggt upp på den svenska marknaden under sju års tid. Samtidigt blir Julia Fridén ny byråchef.

Nils Ludvig Kulling, som börjar som vd på Brand Experience Scandinavia i dag, kommer närmast från Just Cruzin Productions (JCP). Från hösten 2007 då han startade upp verksamheten i Sverige har omsättningen vuxit till 52 miljoner och antalet anställda uppgår till 20 personer.

– Han har visat att han kan skapa tillväxt med mycket säljdriv och ett aktivt ledarskap. Nu ska Brand Experience Scandinavia växa från 45 till 100 miljoner på fem år, säger Patrick Walldén som är vd för nätverket XperienceGroup där byrån ingår.

Nils Ludvig Kulling säger så här om sin flytt:

– Det som lockat mig är den uttalade målsättningen att göra Brand Experience Scandinavia till en av Nordens främsta byråer inom konsument-, lifestyle- och produktkommunikation.

Samtidigt avancerar Julia Fridén – som har jobbat inom koncernen sedan 2010 och från maj 2014 på Brand Experience Scandinavia – till att bli byråchef.

– Det har varit en rolig resa och jag är glad över att ha varit med sedan start. Nu börjar nästa kapitel, säger Julia Fridén som ser fram emot vad som komma ska.

– Jag är väldigt stolt över att få förtroendet och är taggad till tusen att utveckla Brand Experience Scandinavia tillsammans med alla kompetenta kollegor och fantastiska kunder.

Brand Experience Scandinavia är i dagsläget tio anställda, omsätter 45 miljoner och arbetar bland annat med kunder såsom LG Electronics. Under hösten kommer ytterligare ett antal personer att anställas.

XperienceGroup is a Nordic power house of communication specializing in brand experience. The XperienceGroup agencies and network offer expertise in the whole field of marketing and communication, delivering engaging and reliable communication for the media landscape of tomorrow. XperienceGroup consists of Brand Experience Scandinavia, Story Design Studio, Apartment5, PS Communication, PS Agency and cooperates with Tango Sponsoring, George P Johnson and Project Worldwide as well as United Agencies Network.