XperienceGroup och House of Sports startar gemensam byrå

Kommunikations- och mediabolagen XperienceGroup och House of Sports – som grundades av tv-profilerna Lasse Granqvist, Jens Fjellström och Tommy Åström – startar gemensamt en ny byrå: House of Broadcast. Kärnverksamheten är corporate communications, med tv-producerade möten som främsta produkt.

Streamade möten är inget nytt, så heller inte avfilmade möten. Men att göra professionell tv av företagsmöten – det är nytt och blir verklighet när byrånätverket XperienceGroup tillsammans med tv-produktionsbolaget House of Sports startar det gemensamma bolaget House of Broadcast.

Initiativtagare, och tillika vd för bolaget, är Mikael Byhlin som också är vice vd inom XperienceGroup.

– Vi vill engagera och inspirera målgruppen genom en bättre produkt än det klassiska avfilmade mötet, säger han. Det fysiska mötet har många begränsningar, varav antalet deltagare är en. Vi kan nu nå ut till fler människor, och vi är inte knutna till en specifik plats, samtidigt som kostnadsbilden är betydligt mer fördelaktig.

Niclas Andersson är vd för House of Sports, som ägs av kommentatorerna och sport-tv-profilerna Lasse Granqvist, Jens Fjellström och Tommy Åström.

Niclas säger:

– Bolagen kompletterar varandra utomordentligt bra. XperienceGroup med sin gedigna kunskap inom kommunikation, tillsammans med vårt kunnande att berätta stories med rörliga bilder, kommer att bli en oerhört slagkraftig kombination för kunderna.

– Vi båda är dessutom experter på liveproduktioner, vare sig man menar fysiskt eller digitalt. Det är vår minsta gemensamma nämnare.

House of Broadcast sjösattes officiellt under förra veckan, och är redan i full gång med produktion av sitt första uppdrag.

Bilden från vänster: Mikael Byhlin, vd, Jens Fjellström, styrelsemedlem, Niclas Andersson, vice vd.

Läs mer på hemsidan: http://www.houseofbroadcast.com/

House of Broadcast offer digital meetings merging brand experiences with professional broadcast services. Tailor made, TV-produced conferences for brands and organizations ready to find new ways of reaching their target groups. We cover everything from communication and editorial services to technical production.