Adobe väckte liv i Edvard Munch – vinner 100w

Adobe prisades med 100W i kategorin ”Internationellt”, nu vinner man även 100w i kategorin ”Företag” för ”The Original Brushes of Edvard Munch”.

Edvard Munchs 100 år gamla originalpenslar digitaliserade för Photoshop gav en ny generation konstnärer en världsunik möjlighet att hitta sin inre skaparglöd med en mästares verktyg. Kampanjen överträffade försäljningsmålen med 292 procent. Nu vinner kampanjen dessutom 100W i kategorin ”Företag”.

En målande uppvisning där historiskt hantverk möter digitalt - allt i en engagerande inramning. Självaste Munch skulle brustit ut i ett skri kring såväl uppmärksamhetsvärdet som den långsiktiga försäljningsökningen.

I kategorin Företag tilldelas Nexans och Mecka 75 watt med kampanjen ” Världens första riktiga kabeltröja”. 50 watt tilldelas Göteborgstryckeriet samt Happy Forsman & Bodenfors.

Se alla vinnare i 100-wattaren här: https://100wattaren.se/content/vinnarna-2017

För mer information, bilder och kommentarer, vänligen kontakta:
Tero Marjamäki, pressansvarig, 0736 53 71 36, tero@annons.se

100-wattaren är tävlingen som har arrangerats sedan 1990. 100-wattaren belönar kommunikation som fungerar, det vill säga kommunikation som gett bevisad effekt genom hög kreativitet. Kommunikationens mål ska vara väl definierat och resultatet mätt. Smartast lösning utifrån insikterna som gett fantastiska resultat vinner. Tävlingen arrangeras av Sveriges Annonsörer. Läs mer på 100wattaren.se.

Sveriges Annonsörers medlemsföretag står för drygt hälften av de samlade reklam- och medieinvesteringarna i landet. Som intresseorganisation bidrar vi med att skapa bästa möjliga avkastning på medlemmarnas investeringar i reklam och media, samt får dem att arbeta mer effektivt och ansvarsfullt med sina varumärken. Sveriges Annonsörer har funnits sedan 1924 och är idag världens största annonsörorganisation, med närmare 600 medlemsföretag. Genom att fokusera på effekt, bidra med inspiration och kunskap, samt bevaka och påverka omvärlden är vi marknadschefens bästa vän. Läs gärna mer på annons.se.