Billigt lönar sig – Comviq årets långsiktiga vinnare

Comviq gick tillbaka till sina rötter – kiosken, något som visade sig vara ett lyckat drag. Kombinationen hög liking med billigt syddes ihop och nu prisas man med 100w i kategorin ”Långsiktigt”.

Motiveringen lyder:
”Det är sällan man ser ett så tydligt exempel på reklameffektivitet som här. I en bransch där konkurrensen är stenhård och där kunderna inte bara är lågintresserade utan oftast direkt skeptiska, har man med hjälp av ett tydligt kommunikationskoncept ökat både erinran och liking trots minskade investeringar. Så smart att låta den viktigaste säljkanalen bli konceptets bas och den härliga försäljaren varumärkets ansikte. Och så imponerande att göra nya kreativa uttag år efter år. Det brukar vara svårt att kombinera hög liking med billigt. Men om man gör det billigt, billigt, billigt verkar det jättelätt! Grattis Comviq och kioskägaren Karim!”

75w tilldelas Pressbyrån med sin byrå Åkestam Holst.

50w går till Lidl med sin byrå INGO.

I kategorin ”Långsiktigt” belönas case med långsiktighet i koncept och budskap samt förmågan att kreativt förnya kommunikationen.

Se alla vinnare i 100-wattaren här: http://100wattaren.se/vinnarna

För mer information, bilder och kommentarer, vänligen kontakta:
Tero Marjamäki, pressansvarig, 0736 53 71 36, tero@annons.se

Om 100-wattaren:
100-wattaren är tävlingen som har arrangerats sedan 1990. 100-wattaren belönar kommunikation som fungerar, det vill säga kommunikation som gett bevisad effekt genom hög kreativitet. Kommunikationens mål ska vara väl definierat och resultatet mätt. Smartast lösning utifrån insikterna som gett fantastiska resultat vinner. Tävlingen arrangeras av Sveriges Annonsörer. Läs mer på 100wattaren.se.

Billigt lönar sig – Comviq årets långsiktiga vinnare ​