Episka kampanjfilmer från Volvo Lastvagnar vinner största internationella priset i 100-wattaren

Det är nu klart att sju filmer och en fortfarande extremt vig karatehjälte banar vägen för Volvo Lastvagnar som får 100 watt i den internationella kategorin i reklamtävlingen 100-wattaren.

100-wattaren belönar reklam som gör skillnad och arrangeras av intresseorganisationen Sveriges Annonsörer och branschorganisationen Sveriges Kommunikationsbyråer.

På prisutdelningen och galakvällen som just nu pågår på Cirkus i Stockholm har vinnaren i kategorin Internationellt presenterats. Volvo Lastvagnar tar hem högsta valören, 100 watt, med ”Live Test Series Integrated Campaign”. Reklambyrån Forsman & Bodenfors har producerat kampanjfilmerna.

Juryns motivering för 100 watt, kategori Internationellt
”Vi kapitulerar inför den kreativa kraften som genomsyrar idé och genomförande, med enastående resultat trots en traditionell bransch. Kreativitet och produktfördelar lever i symbios genom kampanjens alla element. Ytterligare en jury går ned i en episk split för årets självklara vinnare i 100 watt: Volvo Lastvagnar AB!”

Pressfoto: Bild från kampanjfilmen ”The Epic Split feat. Van Damme (Live Test 6)” (4,8 MB).

Volvo Lastvagnars YouTube-sida för Live Test Series: http://www.youtube.com/playlist?list=PLKFJ3tQvdojTHq0Zw0PUYtDTjGqi93bPe

Kontaktpersoner, 100-wattaren
Dennis W Larsson, event- & utbildningschef på Sveriges Annonsörer, 0705-91 11 19, dennis.larsson@annons.se
Erik Huss, pressansvarig på Sveriges Annonsörer, 08-545 252 34, 0725-66 15 70, erik.huss@annons.se