Pressinbjudan till 100-wattaren – Sveriges största tävling för kommunikation som fungerar

På prisutdelningen av 100-wattaren den 14 november – där Sveriges effektivaste kommunikationsinsatser presenteras – har vi ett begränsat antal platser för journalister och bloggare. Deadline för anmälan är måndag 13 november.

Vad?
Under kvällen kommer totalt 27 priser att delas ut – i valörerna 100, 75, och 50-watt i kategorierna Företag, Ideellt kampanj, Ideellt singel, Internationellt, Konsument kampanj, Konsument singel, Konsument strategisk design, Långsiktigt och Årets nytänk.

Hela listan över de totalt 87 nominerade bidragen bifogas.

Konferencierer under kvällen är programledarna och äkta paret Renée Nyberg och David Hellenius och en tre-rätters-meny komponerad av stjärnkocken Tommy Myllymäki serveras.

När?
Tisdag 14 november 2017.
Mingel från klockan 17.00. Middag och prisutdelning kl. 18.00–cirka 22.00

Pressanmälan senast måndag 14 november.

Var?
Blå hallen, Stockholms stadshus.
Hitta hit: http://bit.ly/2Afq5l3

Vad erbjuds ackrediterade på plats?

• Plats vid ett pressbord, där mat och dryck ingår.
  • Trådlöst internet
  • Våra pressfotografer tillhandahåller foton fortlöpande under kvällen.
  • Ansvariga för kampanjerna (annonsörer och byråer) finns tillgängliga för intervjuer.

För ackreditering, vänligen kontakta:
Tero Marjamäki, pressansvarig, tero@annons.se, 073 653 71 36

Välkomna!

Länkar:
Tävlingen: www.100wattaren.se
Sveriges Annonsörer: www.annons.se
Bilaga : Hela nomineringslistan 2017(PDF)

Sveriges Annonsörers medlemsföretag står för drygt hälften av de samlade reklam- och medieinvesteringarna i landet. Som intresseorganisation bidrar vi med att skapa bästa möjliga avkastning på medlemmarnas investeringar i reklam och media, samt får dem att arbeta mer effektivt och ansvarsfullt med sina varumärken. Sveriges Annonsörer har funnits sedan 1924 och är idag världens största annonsörorganisation, med närmare 600 medlemsföretag. Genom att fokusera på effekt, bidra med inspiration och kunskap, samt bevaka och påverka omvärlden är vi marknadschefens bästa vän. Läs gärna mer på annons.se

Om 100-wattaren
100-wattaren belönar kommunikation som fungerar, det vill säga kommunikation som gett bevisad effekt genom hög kreativitet. Kommunikationens mål ska vara väl definierat och resultatet mätt. Smartast lösning utifrån insikterna som gett fantastiska resultat vinner. Tävlingen arrangeras av Sveriges Annonsörer och startade redan 1990. Läs mer på 100wattaren.se

14 november koras årets effektivaste kommunikationsinsatser under 100-wattsgalan på Stockholms stadshus. Är du journalist eller bloggare och vill bevaka eventet - anmäl dig nu!