SPP ny sponsor till 100-wattaren

Kommunikationstävlingen 100-wattaren inleder ett sponsorsamarbete med pensionsbolaget SPP.

SPP erbjuder företag och privatpersoner rådgivning och ett hållbart sparande till pension. Nu står det klart att pensionsbolaget satsar på ett sponsorskap i samband med 100-wattaren, tävlingen som belönar kommunikation som fungerar.
SPP går även in som sponsor till Sveriges Annonsörers årliga tema- och inspirationsdag Stora Annonsördagen, som äger rum den 28 april 2016.

– Det är med glädje vi välkomnar SPP i kretsen av sponsorer. Att det är en aktiv medlem i Sveriges Annonsörer, tycker vi förstås är extra roligt, säger Ulf Hermansson Samell, utbildnings- och eventchef på Sveriges Annonsörer.

På SPP ser man fram emot ett samarbete som inleds i år då 100-wattaren arrangeras för 25:e året i rad.

– Kommunikation är en central del av en kundupplevelse. Vi ser det som vårt uppdrag att motivera människor att aktivera sig och engagera sig i sitt sparande. SPP sponsrar 100-wattaren i syfte att premiera och lyfta fram de goda exemplen på kommunikation som engagerat människor till aktivitet. Förhoppningen är att de goda exemplen ska sprida sig, säger Pino Roscigno, marknadschef på SPP.

100-wattaren är öppen för bidragsinlämning fram till den 23 september. Nomineringarna offentliggörs fredagen den 23 oktober och vilka som vinner presenteras på 100-wattarens prisutdelning fredagen den 4 december 2015.

Kontaktpersoner, Sveriges Annonsörer
Ulf Hermansson Samell,
utbildnings- och eventchef
Sveriges Annonsörer