Svevia vann en 100-wattare

- alla vinnare i kategorin producentreklam Den 5 november presenterades de kampanjer som vunnit i årets 100-wattare, reklamtävlingen som belönar kreativ reklam som gett effekt. I kategorin producentreklam vann Svevia en 100-wattare för sin kampanj "Lansering Svevia", signerad reklambyrån Ehrenstråhle BBDO.

- alla vinnare i kategorin producentreklam

Den 5 november presenterades de kampanjer som vunnit i årets 100-wattare, reklamtävlingen som belönar kreativ reklam som gett effekt. I kategorin producentreklam vann Svevia en 100-wattare för sin kampanj "Lansering Svevia", signerad reklambyrån Ehrenstråhle BBDO. Tävlingen arrangerades för tjugonde året och prisutdelningen ägde rum i Frihamnshallen i Stockholm inför 800 besökare.

Årets 100W i producentkategorin har på ett kreativt sätt använt en kombination av välkända bilder och symboler i profileringen av sitt nya varumärke.
Man har gjort en rekordsnabb förflyttning, från gammalt och traditionellt, till ett attraktivt varumärke laddat med värme och professionalism.
De uppsatta effektmålen för kampanjen har uppnåtts och till och med överträffats på kortare tid än väntat.
Årets vinnare har med enkel och tydlig kommunikation förändrat bilden av det statliga Vägverket Produktion och lanserat nya Svevia.

PRODUCENTREKLAM

100-watt