Norska Finansavisen skriver om lanseringen av 24SevenOfficeartificiella intelligens-motor för redovisningsbranschen

24SevenOffice Scandinavia AB (publ) ("Bolaget" eller "24SevenOffice") meddelar att norska Finansavisen har skrivit en artikel om Bolagets satsning på artificiell intelligens (”AI”) inom redovisning.

Under första halvåret 2018 lanserar 24SevenOffice en av marknadens första AI-motorer för redovisningsbranschen. –”En av fördelarna med att ha varit molnbaserade sedan 2002 är volymen av data som har genererats av alla transaktioner och verifikationer, vilka har passerat i vårt system under åren. Vi är först på redovisningsmarknaden med att utnyttja detta i en äkta AI-teknologi i vårt affärssystem” säger Bolagets VD, Ståle Risa.

– ”Vår AI-motor är fortsatt under utveckling, men några utvalda kunder testar den aktivt. Nu inleds nästa testfas med flera pilotanvändare och planen är att starta lanseringen av teknologin till hela marknaden under första halvåret 2018.” Tillägger Risa.

För mer information se https://24sevenoffice.com/se/investor-relations/nyhetsrum/ (artikeln är på norska)

Noteringsaktuella 24SevenOffice anskaffar 40,0 MSEK i expansionskapital inför notering på AktieTorget. Teckningsförbindelser om 24,5 MSEK motsvarande 61,3 % av erbjudandet har ingåtts av bland annat Humle Småbolagsfond. Teckningsperioden avslutas den 6 december 2017.

För mer information om erbjudandet:

24Sevenoffice: www.24SevenOffice.com/se/investor-relations/
Partner Fondkommission AB: www.partnerfk.se
AktieTorget: www.aktietorget.se

Ståle Risa, VD

Tel: +47 922 35 847

E-post: str@24sevenoffice.com

24SevenOffice är verksamma på den nordiska markna­den och har sedan 2002 levererat affärssystem till små och medelstora företag via molnbaserade lösningar, SaaS (Software as a Service). Affärssystemet är modulbaserat, där modulerna tillhan­dahålls fristående eller paketerade som helhetslösningar. I dag innehåller affärssystemet bland annat moduler for redovisning, fakturering, lager/logistik, projektstyrning, tidredovisning och CRM, allt integrerat i en lösning.