2E Group etablerar ny nöjesarena i Göteborg

2E Group har tecknat ett 18-årigt hyresavtal med Eklandia Fastighets AB, dotterbolag inom Castellum-koncernen, avseende Kungsportshuset. Fastigheten genomgår nu en totalrenovering och Göteborgs nya nöjesarena öppnar hösten 2017.

Tecknandet av ett långtidskontrakt för ännu en arena, den elfte i koncernen, går helt i linje med vårt fokus på expansion. Det innebär också att vi etablerar oss i ett av Göteborgs absolut bästa lägen och vi ser fram emot att få berätta mer om konceptet, som kommer att förändra Göteborgs nöjesliv, säger Hélène Gustavii, VD 2E Group.

Kungsportshuset har anor från 1856. Den klassiska exteriören kommer att bevaras och förädlas, medan interiören genomgår en omfattande förnyelse.

Byggstart har skett och nöjesarenan slår upp portarna hösten 2017.

Läs mer om koncernen på www.2egroup.se.

2E Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Koncernen skapar underhållning och möten för fler än 1,8 miljoner gäster varje år. Inom affärsområde Live Entertainment producerar 2E Group teater, musikal, show och konsert, förmedlar artistbokningar och skapar specialbeställd underhållning. I verksamheten ingår också dinnershow, som 2E Group erbjuder på fyra av tio egna arenor. Affärsområde E-handel bedriver e-handel inom show, musikal, teater och konsert. På SHOWTIC.se erbjuds både koncernens egna och andra aktörers produktioner. Inom affärsområde Möten planerar, utvecklar och genomför dotterbolaget Hansen möten med hela världen som arbetsfält. 2E Group är listat på First North Premier och har Remium som Certified Adviser.