Kommuniké från Årsstämman 6 maj 2014

Den 6 maj 2014 hölls ordinarie Årsstämma i 2E Group AB (publ) på Lisebergsteatern i Göteborg och där beslutades i sammandrag följande:

- av bolagets fria egna kapital utdelas 2,00 kr per aktie, motsvarande 28,8 msek, till aktieägarna och 101,9 msek balanseras i ny räkning.

- omval av styrelseledamöterna Lars Grönberg, Helena Skåntorp, Bo Wallblom och Mats Wedin samt nyval av styrelseledamöterna Jan Friedman och Göran Grell.

- omval av styrelsesuppleant Hasse Wallman.

- styrelsens ordförande får i uppdrag att ta kontakt med de fyra röstmässigt största ägarregistrerade aktieägarna i Euroclear Swedens utskrift av aktieboken per den 31 augusti 2014, som vardera utser en ledamot att utgöra nomineringskommittén för tiden intill dess att ny nomineringskommitté utsetts.

- det totala styrelsearvodet uppgår till 785 000 kronor för kommande period.

2E Group - en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien - skapar levande underhållning och meningsfulla möten för såväl privatpersoner som företagskunder. I koncernen ingår 2Entertain, Hansen, Showtic samt Wallmans Nöjen. 2E Group har 10 egna arenor och bedriver e–handel genom SHOWTIC.se. Inom koncernen skapas upplevelser och möten för mer än 1,8 miljoner gäster varje år.

2E Group har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Växjö och Falkenberg och är listat på First North med Remium som Certified Adviser.