Mobilförsäljningen i september – i höst surfar vi rosa

Mobilhösten 2008 går i rosa. En rosa variant har säkrat Sony Ericsson K770 en plats i försäljningstoppen och en T650 i rosa och guld hann nätt och jämt in på lagret innan den sålde slut. Dessutom säljer det rosa bredbandsmodemen för fullt.

En stark höstsäsong domineras av rosa. Under september lanserade vi vår storsäljare K770 i rosa vilket såg till att den cementerade sin position som vår överlägset mest sålda modell. Samtidigt gjorde designmodellen T650 comeback i guld och rosa med omedelbar succé – den tog slut i princip samtidigt som vi fick in den på lagret.

För snart två år sedan var 3 först i Sverige med att lansera mobilt bredband. Vi var först med att lansera designade donglar och det är bara hos oss du kan surfa rosa. Den här månaden har våra donglar fått sällskap av USB-pinnar som även de kommer i rosa, vitt eller svart. Dessutom har vi haft en stark försäljning av HPs bärbara datorer i samband med skolstarten.

1. (1), 3 USB Modem Mobile Broadband
2. (2), Sony Ericsson K770
3. (ny), Nokia 6220 Classic
4. (4). HTC Touch Diamond
5. (5). Sony Ericsson C902
6. (9). HP Laptop Mobile Broadband
7. (3), Nokia 6500 Slide
8. (10), Samsung TouchWiz
9. (8), Sony Ericsson T650 Pink Gold
10. (ny), 3 USB Stick Mobile Broadband

Den här topplistan visar försäljningen under den gångna månaden via 3s website, telesales, 40-talet egna 3butiker och närmare 1200 återförsäljare över hela landet. Siffran inom parentes är föregående månads placering.

Mobilbilder:
Nedladdningsbara bilder på våra mobiler finns på
www.tre.se/marknadsmaterial
Användarnamn: press
Lösenord: press

Om oss

3 kommer att erbjuda mobila multimediatjänster i Sverige och Danmark. 3 är ett renodlat 3G-bolag med global närvaro vilket ger fokus och styrka. Bolaget ägs av Hutchison Whampoa (60%) och Investor AB (40%).