Ikväll avgörs vilket företag som är årets hetaste teknikbolag i Skåne 2015

Ikväll besöker 33-listan Lund för att lyfta fram Sveriges starkast lysande teknikstjärnor. För åttonde året i rad inleder juryn från Affärsvärlden och Ny Teknik nu jakten på landets 33 vassaste unga teknikföretag.  Ikväll kl. 18:30 på Ideon Science Park den 3 mars kommer tre regionala företag få chansen att pitcha sina idéer live för juryn. Pitchvinnaren direktkvalificerar sig in på 33-listan som avslöjas i sin helhet 14 april i Stockholm.

Dessa gör upp i pitchen:

Magnus Andersson, InfraSight Labs

Annika Malmborg Hager, Senzagen

Fredrik Akke, dLaboratory

Bland tidigare regionala vinnare märks bolag som Avidicare, Mapillary och Anolytech.

Kvällens fokus kommer att ligga på innovation och entreprenörskap. Det kommer även att bjudas på mat, dryck, mingel samt inspirerande talare med regional koppling.

När: 17:00–20:00, 3 mars 2015

Var: Ideon Science Park, Scheelevägen 15 (Ideon Agora).

Pris: Kostnadsfritt

Program: Förutom pitchar och mingel får du lyssna till bland annat lyssna till Niklas Trangbaek, Area Sales Manager, Universal Robots kommer att medverka som talare under kvällen och berätta mer om marknaden för robotarmar och sina erfarenheter som entreprenör.

Anmälan till eventet sker till eric@lupodesign.se

För mer information, vänligen besök 33-listan.se eller kontakta:

Anna.collin@talentumevents.se

46 (0) 76 636 25 81

eric@lupodesign.se

46 (0) 704 15 15 25

33-listan bygger på nomineringar av företag från hela Sverige och vinnarna utses gemensamt av redaktionerna på Ny Teknik och Affärsvärlden. Juryn letar efter företag med en unik produkt eller tjänst uppbyggd kring en tydlig innovation med stor internationell potential – en innovation som har förutsättningar att förändra spelreglerna i sin bransch. För att platsa på listan måste företaget vara baserat i Sverige max 7 år gammalt. Mer och på http://www.33-listan.se