Sista chansen att nominera till årets 33-lista

Idag är det sista chansen att nominera till 33-listan där Sveriges starkast lysande teknikstjärnor lyfts fram av Ny Teknik och Affärsvärlden. Vinnarna på listan – som avslöjas under en finalgala på Münchenbryggeriet i Stockholm 14 april – sammanställs efter regionala turnéstopp i Linköping, Umeå, Lund och Göteborg.

33-listan bygger på nomineringar av företag från hela Sverige och vinnarna utses gemensamt av redaktionerna på Ny Teknik och Affärsvärlden. Juryn letar efter företag med en unik produkt eller tjänst uppbyggd kring en tydlig innovation med stor internationell potential – en innovation som har förutsättningar att förändra spelreglerna i sin bransch. För att platsa på listan måste företaget vara baserat i Sverige och grundat tidigast 2008.

Bland tidigare vinnare märks spelföretaget Mojang som utvecklat storsuccén Minecraft, den mobila kortbetalningstjänsten iZettle och e-handelslösningen Tictail.

”Det är kul att se att det startas så många nya innovativa företag i Sverige och att företagen som varit med på 33-listan lyckas nå så långt. En lång rad har vuxit till över hundra miljoner i omsättning – eller sålts för miljardbelopp”, säger Marie Alpman, reporter på Ny Teknik som leder arbetet med att sålla fram den slutliga 33-listan.

De fyra turnéstoppen i Linköping (3 februari), Umeå (4 februari), Lund (3 mars) och Göteborg (4 mars) består av kvällar med fokus på innovation och entreprenörskap där besökarna får lyssna till spännande talare med regional koppling. Ett urval lokala teknikföretag får live pitcha sina affärsidéer under turnén och därmed chansen att direktkvalificera sig till 33-listan.

Nominera gör du på www.nyteknik.se/33listan/nominera/

För mer information, besök 33-listan.se eller kontakta:

anna.collin@talentumevents.se

eric.uggla@gmail.com

Vilka av dagens teknik-startups har potential att bli morgondagens börsjättar? För att ta reda på det har vi på tidningarna Affärsvärlden och Ny Teknik skapat den viktigaste listan just nu – "33-listan". Listan har funnits i åtta år och juryn består av redaktionerna på Affärsvärlden och Ny Teknik. Läs mer på www.33-listan.se