Agora hyr ut till O’Learys i Växjö

A Group of Retail Assets Sweden AB (publ) (AGORA) har tecknat ett 14-årigt hyresavtal med O’Learys om en restaurang med sportaktiviteter i Linnégallerian i centrala Växjö. Restaurangen blir i två plan med entré från Storgatan, bar och restaurang på båda planen och aktiviteter på det övre planet. Den årliga hyresintäkten är cirka 3,7 miljoner kronor.

O’Learys är en svensk restaurangkedja som erbjuder mat, dryck och sport i avslappnad miljö. De öppnade sin första restaurang i Göteborg 1988 och har idag över 120 restauranger i Sverige och runt om i världen.

Vi fortsätter att utveckla vår fastighet med starka koncept som bidrar till ökad puls och attraktivitet i Växjö City. O´Learys kommer att skapa en fantastisk mötesplats i bästa cityläge och vi ser fram emot invigningen under 2018. I och med denna etablering är nu hela övervåningen i gallerian uthyrd, säger Catarina Löfgren, affärsområdeschef Agora.

O’Learys är ett unikt koncept och vi kommer att erbjuda Växjöborna något helt annorlunda. Den nya restaurangen bidrar till ett bredare utbud i Växjös stadskärna, samtidigt som det kommer att finnas möjlighet till en mängd olika aktiviteter för besökarna, säger Rasmus Gustafsson, försäljnings- & marknadschef i JJL Invest som står bakom O’Learys-etableringen i Växjö.

Catarina Löfgren, affärsområdeschef, catarina.lofgren@agoraretail.se, +46 76 773 99 00
Peter Gullberg, förvaltningschef, peter.gullberg@agoraretail.se, +46 70 230 60 11

Denna information är sådan information Agora är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2017-05-16, kl. 8.00 CET.

AGORA (A Group of Retail Assets Sweden AB, publ) – är ett fastighetsbolag med fokus på ägande  och förvaltning av detaljhandelsfastigheter i region- och mellanstora städer. Våra fastigheter ska vara de mest attraktiva handels- och mötesplatserna på orten. Vi har idag 23 fastigheter på 16 orter med en sammanlagd yta av 270 000 kvadratmeter till ett sammanlagt värde av 4,3 miljarder kronor, och vi avser att växa på både befintliga och nya orter. Agora är listat på Nasdaq First North. Remium Nordic AB är Agoras Certified Adviser. För mer information www.agoraretail.se