Agora undersöker möjligheten att avyttra fastigheter i Vårberg, Falköping, Nässjö och tranås.

A Group of Retail Assets Sweden AB (Publ) (Agora) – listat på Nasdaq First North – undersöker möjligheten att avyttra fastigheter i Vårberg, Falköping, Nässjö och Tranås.

Agora har anlitat rådgivare för att undersöka och, om möjligt, genomföra försäljningen av Vårholmen 4 i Vårberg, Ciselören 2, Lilla Björn 1, Hjälmen 1 i Falköping, Lejonet,2,5 mfl i Nässjö och Telefonen 19 och Norra Missionen 13 i Tranås. Agora har anlitat Catella corporate finance för Vårholmen 4 i Vårberg och för de övriga fastigheterna har Agora anlitat Nordier property advisors.

Fastigheternas sammanlagda bokförda värde uppgår till ca 350 Mkr.

Detta är ett led i arbetet med att möjliggöra en satsning på att investera och utveckla våra andra fastigheter där vi har identifierat större potential.

Wilner Anderson, VD, wilner.anderson@agoraretail.se, +46 70 608 80 80
Agneta Segerhammar, CFO, agneta.segerhammar@agoraretail.se, +46 73 032 24 00

Denna information är sådan information Agora är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande 2017-08-28, kl 17.20 CET.

AGORA (A Group of Retail Assets Sweden AB, publ) – är ett fastighetsbolag med fokus på ägande och förvaltning av detaljhandelsfastigheter i region- och mellanstora städer. Våra fastigheter ska vara de mest attraktiva handels- och mötesplatserna på orten. Vi har idag 23 fastigheter på 16 orter med en sammanlagd yta av 270 000 kvadratmeter till ett sammanlagt värde av 4,4 miljarder kronor. Agora är listat på Nasdaq First North. Remium Nordic AB är Agoras Certified Adviser.
www.agoraretail.se