Grekiska Kolgrillsbaren öppnar i Caroli i Malmö

A Group of Retail Assets Sweden AB (publ) (AGORA) har tecknat ett 10-årigt hyresavtal med Grekiska Kolgrillsbaren om en restaurang i Kv.Caroli i centrala Malmö. Den årliga hyresintäkten är cirka 1 miljon kronor.

Grekiska Kolgrillsbaren serverar högkvalitativa köttprodukter grillade över äkta kol med delikatesser från Grekland. Ett öppet kök står i centrum som möjliggör för gäster att följa tillagningen. Grekiska Kolgrillsbaren har 27 stycken restauranger i Sverige och etableringen i Kv. Caroli blir deras första i Malmöregionen. Restaurangen, som också har en uteservering på Rundelsgatan, öppnar under hösten.

– Vi är både stolta och glada över att Grekiska Kolgrillsbaren väljer att etablera sin första restaurang i Malmöregionen hos oss. Det ligger helt i linje med vår nya inriktning med fokus på mat, service och hälsa. Grekiska Kolgrillsbaren breddar vårt erbjudande och kommer att bidra till att befästa Kv.Caroli som en fantastisk mötesplats för mat och socialt umgänge, säger Lars-Bertil Salomonson, centrumchef Agora.

Lars-Bertil Salomonson, centrumchef, lars-bertil.salomonson@agoraretail.se, +46 40 628 08 91
Peter Gullberg, förvaltningschef, peter.gullberg@agoraretail.se, +46 70 230 60 11

AGORA (A Group of Retail Assets Sweden AB, publ) – är ett fastighetsbolag med fokus på ägande  och förvaltning av detaljhandelsfastigheter i region- och mellanstora städer. Våra fastigheter ska vara de mest attraktiva handels- och mötesplatserna på orten. Vi har idag 23 fastigheter på 16 orter med en sammanlagd yta av 270 000 kvadratmeter till ett sammanlagt värde av 4,4 miljarder kronor, och vi avser att växa på både befintliga och nya orter. Agora är listat på Nasdaq First North. Remium Nordic AB är Agoras Certified Adviser. För mer information www.agoraretail.se