Grillska gymnasiet utvidgar i Eskilstuna – öppnar frisörsalong på Nygatan

A Group of Retail Assets Sweden AB (AGORA) har tecknat ett nytt 5-årigt hyresavtal med Grillska Gymnasiet om tidigare butikslokaler som ska bli frisörsalong.

Grillska Gymnasiet, drivet av Stadsmissionens Skolstiftelse, har tecknat ett nytt avtal med Agora och kommer de närmaste fem åren att hyra ytterligare tre ytor med en sammantagen yta om 3751 kvm. Uthyrningen innebär att fastigheten nu är fullt uthyrd ovan mark.

”Det känns jättebra att använda butikslokalerna och samtidigt hjälpa Grillska Gymnasiet med deras lokalbehov. Skolan har under en längre period efterfrågat nya ytor och till hösten kommer frisörgymnasiet att flytta in i nyrenoverade butiksytor mot Nygatan där allmänheten kan boka klipptid i salongen”, säger Christina Engström, förvaltare på Agora.

Jag är glad att Grillska Gymnasiet nu får möjlighet till en helt ny och fräsch frisörlokal, vilket kommer innebära en fin och bra arbetsmiljö för både våra elever och personal. I samband med förlängningen av nytt hyresavtal passar vi även på att renovera vissa delar av befintliga lokaler för att erbjuda fräscha och pedagogiska undervisningssalar med flexibla lösningar”, säger Marina Malmqvist, VD för Stadsmissionens Skolstiftelse.

Christina Engström, förvaltare, Agora, christina.engstrom@agoraretail.se, +46 8 525 25 168
Marina Malmqvist, VD, Stadsmissionens Skolstiftelse,  marina.malmqvist@stadsmissionensskolstiftelse.se

Om Stadsmissionen Skolstiftelse
Stadsmissionens Skolstiftelse är en idéburen skola utan vinstintresse som utbildar unga och vuxna i Mälardalen. I stiftelsen finns fem skolformer – folkhögskola, sfi och yrkeshögskola samt Grillska Gymnasiet och Grillska Gymnasiesärskola. Med totalt 3000 studerande är stiftelsen Sveriges största fristående, idéburna skolorganisation. www.grillska.se