Lidl öppnar i Caroli i Malmö

Agora har tecknat ett 10-årigt avtal med Lidl om en butik på cirka 1800 kvadratmeter i Caroli i centrala Malmö. Lidl tillträder lokalen efter sommaren och öppnar preliminärt i slutet av 2018.

Caroli har nu påbörjat förändringsresan till att bli en mötesplats för mat, service, hälsa och socialt umgänge.

– Vi är glada över att kunna presentera Lidl som en nyckeletablering i förverkligandet av Carolis nya inriktning. Lidl kommer med sitt senaste citykoncept stärka matutbudet ytterligare och kommer med sitt fantastiska sortiment attrahera både nya och befintliga kunder, säger Catarina Löfgren, affärsområdeschef Agora.

– Det är riktigt kul att få etablera Lidls helt nya butikskoncept i Caroli. Vårt gedigna hållbarhetsarbete passar utmärkt i citylägen och vi välkomnar fler Malmöbor att handla enligt vår affärsidé "högsta kvalitet till bästa pris", säger Petra Wahlström, affärsutvecklare och etablering Lidl.

För information:
Catarina Löfgren, affärsområdeschef, catarina.lofgren@agoraretail.se, +46 76 773 99 00
Peter Gullberg, COO, peter.gullberg@agoraretail.se, +46 70 230 60 11

Material och bilder:
För ytterligare information och material, vänligen besök www.agoraretail.se

AGORA (A Group of Retail Assets Sweden AB, publ) – är ett fastighetsbolag med fokus på ägande  och förvaltning av detaljhandelsfastigheter i region- och mellanstora städer. Våra fastigheter ska vara de mest attraktiva handels- och mötesplatserna på orten. Vi har idag 23 fastigheter på 16 orter med en sammanlagd yta av 270 000 kvadratmeter till ett sammanlagt värde av 4,5 miljarder kronor. Agora är listat på Nasdaq First North. Remium Nordic AB är Agoras Certified Adviser. För mer information www.agoraretail.se

Taggar: