Nytt restaurangkoncept till Centra i Västerås

A Group of Retail Assets Sweden AB (AGORA) har tecknat ett fyrårigt avtal med Happy Nais om en restauranglokal i Centra mitt i centrala Västerås. Restaurangen ska heta ”Twins krog” och öppnar under våren.

Lokalen, som ligger i hörnan av Sturegatan och Vasagatan, kommer att renoveras under våren och ”Twins krog” öppnar så snart ombyggnationen är klar, preliminärt i början av april.

– Vi är väldigt glada över att få in ett nytt koncept i Centra eftersom restaurang- och cafémarknaden ökar i city. ”Twins krog” kommer ha ett utbud anpassat från tidig förmiddag till sen kväll; smörgåsar, sallader och lunch till à la carte för middagsgäster och bar. ”Twins krog” har ett optimalt läge vid en av citys mest besökta gata så det känns väldigt positivt, säger Kicki Jäger, centrumchef Centra.

Kicki Jäger, centrumchef, kicki.jager@agoraretail.se, +46 8 525 25 166
Kenneth Jävervall, affärsområdeschef, kenneth.javervall@agoraretail.se, +46 70 540 98 55

AGORA (A Group of Retail Assets Sweden AB, publ) – är ett fastighetsbolag med fokus på ägande  och förvaltning av detaljhandelsfastigheter i region- och mellanstora städer. Våra fastigheter ska vara de mest attraktiva handels- och mötesplatserna på orten. Vi har idag 23 fastigheter på 16 orter med en sammanlagd yta av 270 000 kvadratmeter till ett sammanlagt värde av 4,3 miljarder kronor, och vi avser att växa på både befintliga och nya orter. Agora är listat på Nasdaq First North. Remium Nordic AB är Agoras Certified Adviser. För mer information www.agoraretail.se