Pinchos och Strössel till Linnégallerian i Växjö

A Group of Retail Assets Sweden AB (publ) (AGORA) har skrivit ett sjuårigt avtal på 650 kvm med den svenska restaurangkedjan Pinchos och Strössel, nytt loungekoncept, för etablering i Linnégallerian i centrala Växjö.

Förändringsarbetet för Linnégallerian har pågått en tid och nu är gallerian i det närmaste fullt uthyrd. Gallerians nya inriktning på mat, hälsa och nöje kommer med sitt läge mitt i centrala Växjö att bidra mycket till att öka stadens puls och attraktivitet.

Pinchos, världens första restaurangkedja där all beställning av mat och dryck sker via en egen app, kommer att flytta sin verksamhet till Linnégallerian. Strössel är ett nytt spännande loungekoncept, där man börjar, fortsätter eller avrundar kvällen eller bara tittar förbi på en drink. Ombyggnation kommer att påbörjas under hösten 2017.

– Tidigare i år skrevs avtal på cirka 4 500 kvadratmeter med O’Learys och Nordic Wellness. Med de nya avtalen, Pinchos och Strössel, stärks utbudet ytterligare och Linnégallerian kommer inom kort att börja byggas om för att sedan successivt ta emot de nya hyresgästerna och vi ser fram emot alla öppningar under 2018, säger Catarina Löfgren, affärsområdeschef Agora.

Catarina Löfgren, affärsområdeschef, catarina.lofgren@agoraretail.se, +46 76 773 99 00
Peter Gullberg, förvaltningschef, peter.gullberg@agoraretail.se, +46 70 230 60 11

AGORA (A Group of Retail Assets Sweden AB, publ) – är ett fastighetsbolag med fokus på ägande  och förvaltning av detaljhandelsfastigheter i region- och mellanstora städer. Våra fastigheter ska vara de mest attraktiva handels- och mötesplatserna på orten. Vi har idag 23 fastigheter på 16 orter med en sammanlagd yta av 270 000 kvadratmeter till ett sammanlagt värde av 4,4 miljarder kronor. Agora är listat på Nasdaq First North. Remium Nordic AB är Agoras Certified Adviser. För mer information www.agoraretail.se