Agora tillträder nio detaljhandelsfastigheter

A Group of Retail Assets Sweden AB (publ) – Agora tillträder i dag, fredag, nio stycken detaljhandelsfastigheter som förvärvats – varav sju från fastighetsfondförvaltaren Niam, en från Balder och en från Diligentia. Förvärven, som gjordes i maj 2015, kommunicerades tidigare, bland annat i samband med offentliggörandet av prospektet för emissionen av preferensaktier.

De nio detaljhandelsfastigheterna är belägna i medelstora svenska städer till ett uppskattat fastighetsvärde på 1,6 miljarder kronor. Den totala uthyrningsbara ytan uppgår till cirka 110 000 kvadratmeter och hyresvärdet uppskattas till cirka 187 MSEK.

Agora betalar Balder 1 840 000 aktier stam B för aktierna för bolaget som äger fastigheten Troden.

Efter genomfört förvärv uppgår värdet på Agoras totala fastighetsbestånd till cirka 3,4 miljarder kronor, den uthyrningsbara ytan till omkring 235 000 kvadratmeter med ett sammantaget hyresvärde om cirka 350 MSEK.

För ytterligare information kontakta:
Wilner Anderson, VD
Mobil: +46 (0)70 608 80 80
Email: wilner.anderson@agoraretail.se

A Group of Retail Assets Sweden AB (publ) är ett fastighetsbolag aktivt inom detaljhandelsfastigheter. A Group of Retail Assets Sweden AB är listat på First North, Nasdaq Stockholm (Ticker: AGORA B). Certified Adviser är Remium Nordic AB (www.remium.com). För mer information om A Group Of Retail Assets Sweden AB (publ) se www.agoraretail.se

Taggar: