Påminnelse: Pressträff med Fredrik Reinfeldt, Anders Borg och övriga föreläsare på A Sustainable Tomorrow

Report this content

Onsdagen 2 augusti anordnas en pressträff med Fredrik Reinfeldt, Anders Borg och övriga föreläsare på hållbarhets- och framtidskonferensen A Sustainable Tomorrow. Pressträffen äger rum klockan 14.45-15.15 på Hotel Skansen i Båstad. Pressackreditering är obligatorisk och görs via e-post till media@granslosamoten.se senast den 31 juli.

A Sustainable Tomorrow arrangeras för andra året i rad av Gränslösa Möten. Syftet är att samla människor från olika delar i samhället för att diskutera hur man kan åstadkomma konkreta förbättringar i vardagen utifrån de Globala målen för hållbar utveckling. Årets tema är hur man skapar långsiktig framgång i en föränderlig värld, med olika infallsvinklar från följande föreläsare:

• Fredrik Reinfeldt och Anders Borg analyserar världens hälsotillstånd och möjliga framtidsscenarier.
  • Frans Johansson ger insikter om hur innovationer skapas samt hur internationella företag tänker och agerar.
  • Jakob Trollbäck ger ny kunskap om hur man ska förhålla sig till de Globala målen för hållbar utveckling.
  • Soulaima Gourani ger nya perspektiv på hur mångfald i Norden är en konkurrensfördel.

Catarina Rolfsdotter-Jansson är moderator och dessutom medverkar H.K.H. Prinsessan Sofia. Under dagen presenteras även vinnarna av den nya utmärkelsen Årets Gränslösa Initiativ, som knyter an till mål nummer 17 (Genomförande och globalt partnerskap) i de Globala målen för hållbar utveckling. Evenemanget avslutas med en välgörenhetsmiddag till förmån för Project Playground.

Se praktisk information för media gällande ackreditering och hålltider nedan:

Ackreditering: Maila till media@granslosamoten.se senast den 31 juli. Ackrediteringsbricka hämtas ut i presscentret, lokal Viamare i anslutning till receptionen på Hotel Skansen, Båstad.

Pressträff: Arrangeras den 2 augusti kl 14.45-15.15 i lokal Viamare på Hotel Skansen. Deltar gör Fredrik Reinfeldt, Anders Borg, Jakob Trollbäck, Frans Johansson, Soulaima Gourani, Catarina Rolfsdotter-Jansson, Gränslösa Mötens grundare Bo Nilsson samt Project Playgrounds medgrundare Frida Vesterberg. Möjlighet till intervjuer och foto.

Övriga fototillfällen: Ca klockan 13.30 utanför Kongressen (Hotel Skansens stora möteslokal vid centercourten) när Fredrik Reinfeldt, Anders Borg och H.K.H. Prinsessan Sofia tillsammans med övriga föreläsare passerar på väg till luncharrangemanget. Enligt Kungahusets kalender är detta H.K.H. Prinsessan Sofias sista framträdande under 2017.

Klockan 18.15-19.30 erbjuds fototillfälle vid gästernas ankomst till Norrvikens Trädgårdar inför A Sustainable Tomorrow och Project Playgrounds välgörenhetsmiddag.

Parkering: Rekommenderad parkering är vid Prästliden (nära kyrkan, 5 minuters promenad från Hotel Skansen).

För mer information, vänligen kontakta:
Claes Kanold, pressansvarig
claes@kanold.se

Bo Nilsson, grundare av Gränslösa Möten och arrangör av A Sustainable Tomorrow
070‐527 61 12
bo@granslosamoten.se

Högupplösta pressbilder finns i Gränslösa Mötens pressrum:

Om Gränslösa Möten
Gränslösa Möten som arrangerar A Sustainable Tomorrow har satt en ny standard för mötesplatser i Skandinavien. Vi sammanför människor från olika länder, verksamheter och branscher, med olika kompetenser, erfarenheter och kulturella referensramar med syfte att skapa ett bättre samhälle och fler affärsmöjligheter. Vi har en vision om att 2019 skapa ett gränslöst evenemang som aldrig tidigare gjorts i Sverige, vi kallar det Yes we can! www.granslosamoten.se

Taggar: