• A1M Pharma/

Fulltecknad nyemission och viktigt samarbetsavtal banar väg för en spännande fortsättning på 2016

Report this content

Vi på A1M Pharma arbetar nu vidare enligt plan efter den fulltecknade nyemissionen som genomfördes under maj-juni. Kapitalet från emissionen gör att vi kan hålla takten i vårt intensiva utvecklingsarbete med fokus på de studier och den utveckling och uppskalning av tillverkningsprocessen enligt GMP som krävs innan vi kan inleda kliniska fas I-studier.

Vi nådde nyligen en mycket viktig milstolpe i och med avtalet med CRO-partnern Research Toxicology Centre, och i det här nyhetsbrevet publicerar vi en intervju med utvecklingschef Eddie Thordarson som berättar mer om samarbetet. Dessutom berättar vår medgrundare professor Stefan Hansson om utvecklingen av en avancerad moderkaksmodell inom det europeiska nätverket PlaNet som han är medgrundare till.

Jag vill även passa på att tacka alla som deltagit i nyemissionen och därmed ger sitt stöd till vår viktiga forskning. Tillsammans har vi en intensiv och spännande tid framför oss med sikte på att bygga ett starkt, svenskt läkemedelsbolag.

Med tillönskan om en riktigt trevlig sommar,

Tomas Eriksson, vd
te@a1m.se

INNEHÅLLSFÖRTECKNING