Penser Access: A1M Pharma - Potential att nå en miljardförsäljning

Report this content

A1M Pharma fokuserar på det kroppsegna proteinet Alfa-1-Mikroglobulin (A1M). Ett protein som bolaget har visat i djurstudier har njurskyddande egenskaper. Bolaget har tagit fram en läkemedelskandidat ROSgard som ingår i två parallella projekt för att utveckla ett mänskligt njurskydd inom 1) bestrålning av metastaserad cancer med radioaktiva isotoper (Peptide Receptor Radionucleide Therapy) och 2) havandeskapsförgiftning. För att värdera A1M Pharma använder vi oss av en ”Sum of the Part” värdering, där varje projekt värderas var för sig och summan av samtliga projekt indikerar ett värde för hela bolaget. Vårt motiverade värde för A1M Pharma uppgår till SEKm 114 (SEK 14 per aktie). Vi räknar med att bolaget genomför en nyemission för att slutföra den kliniska studien samt därefter hittar en partner som vill driva projektet vidare. Därav ser vi hög kurspotential men till hög risk.

Läs den fullständiga analysen: https://epaccess.penser.se/analys/potential-att-na-en-miljardforsaljning/

Detta är ett pressmeddelande från Erik Penser Bank. Läs mer på www.penser.se