AllTele Allmänna Svenska Telefonaktiebolaget AB heter nu A3 Allmänna IT- och Telekomaktiebolaget AB

Från och med den 7 december 2017 heter AllTele Allmänna Svenska Telefonaktiebolaget AB A3 Allmänna IT- och Telekomaktiebolaget AB. Vidare handlas bolagets aktie under kortnamnet ATRE från och med idag.

–  Vi växer successivt in i den nya A3-kostymen och namnbytet av moderbolaget är naturligtvis en stor milstolpe, säger Johan Hellström, vd på A3, och fortsätter:

– Namnändringen föregås av en förvärvsstrategi med syftet att bli en helhetsleverantör inom IT och telekom.

För ytterligare information:

A3

Johan Hellström, CEO

Mobil:                +46 (0)70 656 77 90

E-post:              johan.hellstrom@a3.se

Om A3
A3 är en helhetsleverantör inom telekom och IT med huvudkontor i Umeå. A3 bildades 2017 och är resultatet av ett samgående mellan AllTele, T3 och IT-konsultföretagen Delegate och IT Total Västernorrland. Tillsammans kan vi med A3 erbjuda ett komplett utbud av kommunikationstjänster till privatkunder och företag, och moderna IT-lösningar för det digitala kontoret.

A3 är en helhetsleverantör inom telekom och IT med huvudkontor i Umeå. A3 bildades 2017 och är resultatet av ett samgående mellan bredbands- och telekomföretagen AllTele och T3, samt IT-konsultföretagen Delegate och IT Total Västernorrland. Tillsammans kan vi med A3 erbjuda ett komplett utbud av kommunikationstjänster till privatkunder och företag, och moderna IT-lösningar för det digitala kontoret.