AllTele fortsätter sin satsning på IT genom ytterligare ett mindre förvärv

AllTele expanderar sin IT-verksamhet inom företagssegmentet genom att förvärva Delegate i Umeå AB.

Delegate i Umeå AB tillhandahåller helhetslösningar för digitala arbetsplatser till små och mellanstora företag. Företaget omsätter ca 6 MSEK årligen och uppvisar ett EBITDA-resultat på ca 0.7 MSEK på årsbasis. Genom förvärvet tillförs ytterligare kundbas, kompetens och säljkraft till AllTeles redan existerande verksamhet inom området.

Verksamheten är i stark tillväxt och köpet självfinansieras av AllTele. Förvärvet är ett steg i AllTeles offensiva satsning där målet är att stärka befintliga affärer, samt komplettera och utveckla nuvarande utbud av molntjänster.

”Telekom och IT har alltid gått hand i hand. På senare år har dessa branscher börjat konvergera, i och med att fler företag väljer att flytta viktiga delar av sin verksamhet till molnet. Med förvärvet av Delegate, och tidigare IT-Total Västernorrland, är vi ett steg närmare att kunna erbjuda helhetslösningar till nya och befintliga företagskunder, från bredbandet i uttaget till lagring i molnet och allt däremellan.” säger Johan Hellström, VD.

”Med en stark och bra ägare nära verksamheten får våra medarbetare och kunder nu större möjligheter på alla sätt.” säger Peter Saari, tidigare VD på Delegate som nu blir Produktchef på AllTele.

Paul Moonga har såsom i tidigare genomförda förvärv av bl.a. T3 och IT Total biträtt AllTele med finansiell rådgivning och Hamilton har varit legal rådgivare.

För ytterligare information:

Johan Hellström, CEO AllTele

Mobil: +46 (0)706 56 77 90

E-post: johan.hellstrom@alltele.se

Om AllTele (www.alltele.se)

AllTele är utmanaren på den svenska tele- och bredbandsmarknaden. Via AllTele Privat levereras fasta och mobila telefoni- och bredbandstjänster samt CATV och IPTV till privatkunder. Via AllTele Företag levereras fasta och mobila telefoni- och bredbandstjänster till företag. Allt paketerat och levererat med fokus på enkelhet, bästa service och funktion.