Nyckelpersoner förvärvar aktier i A3 Allmänna IT- och Telekomaktiebolaget AB

I samband med att A3 Allmänna IT- och Telekomaktiebolaget AB (”A3”) reglerar den avtalade tilläggsköpeskillingen gällande förvärvet av IT Total i Västernorrland AB så har A3 kommit överens med nyckelpersonerna Staffan Forslund, Henrik Grön och Jonas Högman att de skall använda en del av tilläggsköpeskillingen dvs SEK 666 667,- till att köpa aktier i A3.

- Förvärvet av IT Total i Västernorrland har varit väldigt positivt och den underliggande verksamheten har utvecklat sig bättre än den plan som förelåg vid förvärvstillfället, samt att det glädjer oss att de nyckelpersoner som kom till A3 i samband med förvärvet har valt att använda delar av den avtalade köpeskillingen till att köpa aktier i A3, säger styrelseledamot och blivande Vd:n Paul Moonga.

- Vi ser en tydlig uppsida i A3’s framtida utveckling och visar vårt engagemang till detta genom att investera i bolaget, säger Staffan Forslund.

A3
Johan Hellström, CEO
Mobil:                +46 (0)70 656 77 90
E-post:              johan.hellstrom@a3.se

Denna information är sådan information som A3 Allmänna Svenska IT- och Telekomaktiebolaget (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 10 april 2018 kl.08.30 CET.

Om A3
A3 är en helhetsleverantör inom telekom och IT med huvudkontor i Umeå. A3 bildades 2017 och är resultatet av ett samgående mellan bredbands- och telekomföretagen AllTele och T3, samt IT-konsultföretagen Delegate och IT Total Västernorrland. Tillsammans kan vi med A3 erbjuda ett komplett utbud av kommunikationstjänster till privatkunder och företag, och moderna IT-lösningar för det digitala kontoret.

A3