Press- och analytikerkonferens i samband med offentliggörande av AAK:s delårsrapport för första kvartalet 2012

I anslutning till att AarhusKarlshamn AB offentliggör delårsrapport för första kvartalet 2012, hålls en press- och analytikerkonferens via telefon. Konferensen leds av koncernchef och VD Arne Frank.

Tid: Torsdagen den 3 maj 2012, kl.13.00 lokal tid.

Registrering:
En länk kommer att publiceras under fliken Investor på vår hemsida www.aak.com. Klicka på länken och fyll i registreringssidan och välj vilket land du kommer att ringa från. Varje deltagare kommer att bli tilldelad ett telefonnummer, en deltagar-pin, en konferens-pin och instruktioner om hur de ska användas. Av säkerhetsskäl ber vi er att inte lämna PIN-numret vidare till någon annan. Alla deltagare måste registrera sig individuellt.

För att deltaga i konferensen ringer ni in på det tilldelade telefonnumret senast klockan 12.55 den 3 maj. En länk till presentationsmaterialet kommer samtidigt att finnas tillgängligt på företagets hemsida www.aak.com under fliken Investor.

Delårsrapport för första kvartalet 2012 offentliggörs den 3 maj 2012 klockan 11.00 lokal tid.

Eventuella frågor besvaras av:
Chef Investor Relations
Tfn: + 46 40 627 83 34

Informationen är sådan som AarhusKarlshamn AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 26 april 2012 kl.11.00.

AarhusKarlshamn är världens ledande tillverkare av vegetabiliska specialoljor och specialfetter med hög förädlingsgrad. Dessa fetter karaktäriseras av ett högt teknologiinnehåll och används som ersättning för mjölkfett och kakaosmör, transfria lösningar till fyllningar i choklad och konfektyrprodukter samt inom kosmetikindustrin. AarhusKarlshamn har produktionsanläggningar i Danmark, Nederländerna, Mexiko, Storbritannien, Sverige, Uruguay och USA. AAK är organiserat i tre affärsområden, Food Ingredients, Chocolate & Confectionery Fats och Technical Products & Feed. Ytterligare information om AarhusKarlshamn finns på bolagets hemsida www.aak.com

AAK är en ledande leverantör av värdeskapande vegetabiliska oljor och fetter. Vår expertis inom lipidteknik i livsmedels- och nutritionsapplikationer, vårt stora utbud av olika råvaror samt vår breda processkapacitet ger oss möjlighet att utveckla innovativa och värdeskapande lösningar inom många industrier, däribland konfektyr, bageri, mejeri, nutrition, kosmetik och foodservice. AAK:s beprövade expertis är baserad på mer än 140 års erfarenhet inom oljor och fetter. Vår unika produktutveckling i nära samarbete med våra kunder kombinerar våra kunders kompetens och kunskap med våra egna kapaciteter för hållbara resultat. AAK:s aktier är noterade på Nasdaq Stockholm och vårt huvudkontor finns i Malmö, Sverige. AAK har 20 olika produktionsanläggningar, försäljningskontor i fler än 25 länder och fler än 3.300 anställda. Vi är AAK – The Co-Development Company.