BilCirkeln använder LED-belysning från aaxsus

BilCirkeln, som säljer bilmärket Opel, har varit på jakt efter nytt och bättre ljus till sin butik i Malmö. Valet föll på det svenska teknikföretaget aaxsus som tillsammans med återförsäljaren Ahlsell förser Bilcirkelns utställningshall med LED-belysning.

Naturligtvis spelar en sänkning av elförbrukningen en stor roll vid val av nytt ljus. Men det kanske viktigaste skälet till att BilCirkeln bestämde sig för att använda aaxsus LED-produkter, var ljusets fina egenskaper vad det gäller färgåtergivning – en viktig detalj vid försäljning av bilar. Kunderna ska inte behöva få tråkiga överraskningar när de rullar ut i dagsljuset.

Hos Opel i Malmö används företrädesvis ett vitt ljus från pendelarmaturen Kilo, som kompletteras med ett varmvitt sken från spotlights på utvalda ställen. Loungen är försedd med varmvit belysning från LED-lister i kombination med Global 3-fasräls med tillhörande 15W spotlights.

Jörgen Armgren, vd BilCirkeln:
– LED-belysning är en investering som ger bra ljus till en väldigt låg driftkostnad. aaxsus armaturer är dessutom snygga och designen harmoniserar väl med vår utställningshall.

Alexander Weiland, vd aaxsus:
– Att arbeta med Opel var vår hittills största utmaning, för lokalen är delvis svår att inreda med ljus och med uppdraget kom många olika krav att uppfylla. Men resultatet blev mycket bra och det har skapat en levande försäljningshall, som är än mer intressant att vistas i.

För mer information och kommentarer, kontakta:
Alexander Weiland, vd
Mobil: 0708-383 662
E-post: alexander.weiland@aaxsus.se

aaxsus importerar, utvecklar och designar LED-produkter. Företagets produktsortiment består av ljuskällor och armaturer, vilka erbjuds privatkonsumenter och företag via återförsäljare över hela Sverige. aaxsus är ett svenskt teknikföretag och har kontor i centrala Malmö.

Taggar:

Om oss

<strong>Ljus för människor och företag</strong> aaxsus arbetar med utveckling och försäljning av LED-produkter. Företaget är en importör av utvalda LED-ljuskällor, från gatlampor till små stiftlampor. Men egentligen handlar verksamheten om något självklart – nämligen ljus. För LED, Light Emitting Diode, eller lysdiod på svenska, är just ljus. Mycket ljus. Kvalitetsljus. För ett nordiskt klimat. Som konsument har du tidigare tvingats att förlita dig på lampor och andra ljusprodukter som är såväl dyra som kostsamma för miljön. Så när vi startar aaxsus, ett svenskt teknikföretag med egen design, är det med ett uttalat mål att påskynda det teknikskifte som pågår. Eller att förändra och förbättra tillgången på energismarta och moderna ljuskällor för konsumenter och företag i Norden.