AB Volvo klättrar på Dow Jones Sustainability Index

AB Volvo placerar sig på en ny toppnotering på Dow Jones Sustainability World Index (DJSI World) och rankas högt på Pan European Sustainability Benchmark (DJSI STOXX), där företag som bedöms verka för en långsiktig hållbar utveckling ingår.

För tredje året i rad är AB Volvo med på DJSI World tack vare koncernens hållbarhetsarbete inom ekonomi, miljö och sociala frågor. AB Volvo ingår i kategorin industriella transporter och bedöms som bäst i gruppen gällande hanteringen av ekonomiska frågor samt bättre än genomsnittet avseende hanteringen av miljöfrågor och sociala frågor. I år har även AB Volvo kvalificerat sig för DJSI STOXX, vilket består av de 20 procent företag som anses som de ledande hållbarhetsstyrda företagen i Dow Jones STOXX 600 index. Volvoaktien ingår sedan 2002 i Dow Jones Sustainability World Index. DJSI World introducerades 1999 och omfattar 10% av de 2.500 största företagen inom Dow Jones Global Index, med utgångspunkt från miljö samt ekonomiska och sociala faktorer. 2004-12-13 För ytterligare information, vänligen kontakta Mårten Wikforss 031-66 11 27